نحوه عملکرد لیزر

نحوه عملکرد لیزر باعث شده تا لیزر به یکی از محبوب ترین روش ها برای رفع موهای زائد بدن تبدیل شود. حتماً برای شما این سوال پیش آمده است که لیزر موهای زائد چیست؟ لیزر موهای زائد چگونه انجام میشود؟ و لیزر چگونه باعث حذف موهای زائد بدن میشود؟ در این مقاله کارشناسان ما در طاهر تاج مادر در ابتدا به چگونگی عمل لیزر موهای زائد بدن می پردازند و سپس در مورد مزیت ها و کاربردهای لیزر موهای زائد بدن  مطالب مفیدی را به ما شما ارائه می دهند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرخه رشد مو چگونه است؟

اگر با چرخه رشد مو آشنا شوید، بهتر می توانید عملکرد لیزر موهای زائد را درک کنید. رشد و ریزش مو در انسان برخلاف پستانداران دوره ای و فصلی نیست. چرخه رشد مو انسان از سه مرحله آناژن، کاتاژن و تلوژن تشکیل شده است که در ادامه به هریک از این مراحل می پردازیم.

مرحله آناژن

 اولین مرحله چرخه رشد مو آناژن است. در این مرحله موی بدن در حال رشد و فولیکول های مو در حال شکل گیری هستند. اگر مو در مرحله آناژن باشد، در مدت 28 روز یک سانت رشد می کند. مرحله آناژن به طور متوسط 2 تا 6 سال ادامه دارد. معمولا 70 تا 85 درصد موهای بدن در فاز آناژن قرار دارند.

مرحله کاتاژن

در مرحله کاتاژن مو حالت فعال خود را از دست می دهد و دیگر رشد نمی کند. فاز کاتاژن یک فاز موقتی و حدود 3 درصد موهای بدن در این مرحله قرار دارند. در این مرحله غلاف خارجی ریشه مو چروکیده میشود و رشد مو متوقف می شود. مدت زمان این مرحله 2 تا 3 هفته میباشد.

مرحله تلوژن

تلوژن را مرحله استراحت مو می نامند. در این مرحله موی جدید جایگزین موی قبلی میشود و آن را به سمت بیرون هدایت می کند. در این مرحله فرد شاهد ریزش موهای خود میباشد. مدت زمان تلوژن 2 تا 3 ماه به طول می انجامد. جالب است بدانید 6 تا 8 درصد موهای بدن در این مرحله قرار دارند. روزانه حدود 25 تا 100 تار مو که در این مرحله قرار دارند، ریزش می کنند.

چرخه رشد مو

جدولی از مدت چرخه رشد مو در نقاط مختلف بدن و تعداد شات های لازم برای حذف موهای زائد در آن ناحیه را تهیه کردیم. با ما همراه باشید.

قسمت های مختلف بدنتلوژنکاتاژنمدت زمان چرخهتعداد شات های لازم
گوش3 ماه1-2 هفته10 ماه50-70
چانه10 هفته2-3 هفته14 ماه50-100
لب بالایی6 هفته2-3 هفته5 ماه40-70
زیر بغل3 هفته2-3 هفته5 ماه90-180
کشاله ران3 ماه2-3 هفته8 ماه500-1000
دست ها16 هفته2-3 هفته10 ماه110-220
پاها24 هفته3-6 هفته11-12 ماه420-840

همانطور که  مشاهده کردید، همه موهای بدن در مرحله آناژن قرار ندارد، برای اینکه تمام موهای بدن لیزر شوند، باید در مرحله آناژن قرار بگیرند، به همین خاطر بین جلسات لیزر درمانی فاصله زمانی 3 تا 4 هفته وجود دارد تا موهای جدید وارد مرحله آناژن شوند و لیزر درمانی بطور کامل انجام شود.

لیزر موهای زائد چگونه عمل میکند؟

خبر اینکه راهی برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن پیدا شده است، بسیار خبر خوشحال کننده و باورنکردنی است. اما با ورود لیزر تحول عظیمی در عرصه حذف موهای زائد رخ داد و توجه بسیاری از افراد را به نحوه عملکرد لیزر در حذف موهای زائد به خود جلب کرد. اگر بخواهیم به طور کلی به عملکرد لیزر در حذف موهای زائد بپردازیم، باید گفت که پرتوی لیزر دارای طول موج های قدرتمندی است و با عبور از سطح پوست به ریشه مو نفوذ میکند، سپس توسط ملانین موجود در فولیکول جذب میشود. گرمای تولید شده در اثر جذب پرتوی لیزر به فولیکول یا همان ریشه مو آسیب میزند. آسیب وارد شده به فولیکول باعث میشود تا رشد ریشه مو تا طولانی مدت متوقف شود یا ضعیف گردد.

نحوه عملکرد لیزر

امروزه با ساخت دستگاه های ترکیبی از سه طول موج مختلف الکساندرایت(755 نانومتر)، دایود (808 نانومتر) و اندیاگ (1064 نانومتر)، فولیکول مو را در سه عمق مختلف مورد هدف قرار میدهد و میزان آسیب رسانی را تا سه برابر افزایش می دهد. دستگاه لیزر تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، الترافورمر و الکس دایود از جمله دستگاه های لیزر با چند طول موج مختلف می باشند. 

مزیت های لیزر موهای زائد چیست؟

بی شک درمان لیزر موهای زائد داری مزیت ها و فواید قابل توجهی است که امروزه از سایر روش های رفع موهای زائد پیشی گرفته و رواج بسیار زیادی در بین مردم از جمله خانم ها پیدا کرده است. در ادامه به هر یک از این مزیت ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

حذف موهای زائد برای مدت زمان طولانی

با گذراندن دوره درمان لیزر، شما شاهد ریزش بسیاری از موهای زائدتان خواهید بود. معمولاً پس از لیزر درمانی، موهای زائد بعد از گذراندن۶ تا ۱۲ ماه قادر به رشد مجدد نخواهند بود. در صورت رویش مجدد با یک یا دو جلسه لیزر درمانی می توانید برای همیشه با موهای زائد خود خداحافظی کنید.

پوشش تمام قسمت های بدن با لیزر

 در لیزر درمانی بر خلاف سایر روشها شما می‌توانید تمام نقاط بدن خود را تحت پوشش قرار دهید و به حذف موهای زائد آن بپردازید. نواحی مانند گوش، کمر و بینی را میتوانید لیزر کنید و از شر موهای زائد آن خلاص شوید.

دقت بالای لیزر درمانی

عمل لیزر موهای زائد با دقت بسیار بالایی انجام می شود. لیزر موهای زائد بدون اینکه به بافت اطراف ریشه مو آسیبی وارد کند، تمامی فولیکول های مو را مورد هدف قرار می دهد و نابود می کند. 

درمان سریع حذف موهای زائد

لیزر درمانی نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد بدن مانند اپیلاسیون، وکس، اپیلیدی و شیو سریعتر انجام میشود. مدت زمان لیزر درمانی به ناحیه تحت درمان، ابعاد اپلیکاتور و سرعت عمل اپراتور بستگی دارد.

صرفه جویی در زمان و هزینه

شاید در ابتدای لیزردرمانی برای حذف موهای زائد بدنتان سرمایه گذاری مقدماتی نیاز باشد اما در طولانی مدت این روش بسیار مقرون به صرفه می باشد.  شما با صرفه شش تا ۸ ماه درمان میتوانید به مدت یک سال و یا بیشتر از شر موهای زائد بدنتان خلاص شوید، از این رو لیزر درمانی یک راه میانبر برای صرفه جویی در زمان و هزینه پرداختی است.

درمانی با کمترین درد

لیزر درمانی نسبت به سایر روش ها مانند اپیلاسیون، وکس، اپیلیدی و اصلاح درد کمتری را برای بیمار به همراه دارد. امروزه با وجود سیستم های خنک کننده در دستگاه های لیزر میزان درد در هنگام درمان تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. 

از شر موهای زیر پوستی خلاص شوید

 برخلاف روش های اپیلاسیون، اپیلیدی، وکس و شیو بعد از لیزر درمانی دیگر خبری از موهای زیرپوستی مزاحم نیست. زیرا در لیزر درمانی ریشه مو به طور کامل از بین می رود. 

مزیت لیزر موهای زائد

مدت لیزر درمانی موهای زائد به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت لیزر درمانی در افراد مختلف متفاوت است علت آن هم به تفاوت جنس موها، رنگ پوست فرد و ناحیه تحت درمان بستگی دارد. نوع دستگاه لیزر هم در جوابدهی لیزر درمانی بی تاثیر نیست. بنابراین در ادامه به هر یک از موارد اشاره شده می پردازیم و تاثیر آنها را در جوابدهی لیزر شرح می دهیم.

رنگ پوست و مو

در لیزر درمانی هر چه تفاوت بین رنگ پوست و موی بدن بیشتر باشد جوابدهی سریعتر و بهتر است، بدین گونه که هر اندازه موی بدن تیره تر و رنگ پوست روشن تر باشد عمل حذف موهای زائد توسط لیزر سریعتر انجام میشود. برای مثال فردی که پوست روشنی دارد کمتر پرتوی ساطع شده از لیزر جذب پوست می شود و تمام انرژی پرتو بر روی فولیکول های مو متمرکز میشود. از این رو جوابدهی در سریعترین حالت خود قرار دارد. افرادی که پوست تیره یا موی نازک و بور دارند نگران نباشند، برای درمان کامل موهای زائدشان به جلسات بیشتری نیاز دارند.

ناحیه تحت درمان

فولیکول هایی که در قسمت های مختلف بدن وجود دارند با یکدیگر متفاوت اند. این تفاوت باعث شده تا در برخی از نقاط به جوابدهی سریع تری برسیم. برای مثال موهای ناحیه زیر بغل ضخیم و پرپشت هستند و موها در ناحیه صورت و روی شکم نازک و کم تراکم هستند.این تفاوت در بین دو ناحیه منجر به جوابدهی ناحیه زیربغل و بیکینی سریعتر از ناحیه صورت و روی شکم باشد. پس نتیجه میگیریم هر چه مو ضخیم تر و پر پشت تر باشد جذب پرتوی لیزر بیشتر بوده و جوابدهی سریعتر انجام میشود. 

نوع دستگاه لیزر

منطقی است دستگاه لیزری که از یک طول موج تشکیل شده جوابدهی کندتری نسبت به دستگاه لیزر باشد که دارای ترکیبی از چند طول موج مختلف است. دستگاه لیزری که به سه طول موج مختلف مجهز است، فولیکول مو را در سه عمق مختلف مورد حمله قرار می دهد و احتمال نابودی فولیکول مو را تا سه برابر افزایش می دهد بنابراین برای اینکه به جوابدهی سریعی از لیزر درمانی برسید به شما پیشنهاد می شود تا از دستگاه هایی چون تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، پلاتینیوم پلاس و الکس دایود استفاده کنید. برای مشاهده مشخصات فنی این دستگاه های لیزر میتوانید به سایت طاهر تاج مادر سر بزنید.

سخن پایانی طاهر تاج مادر

حال که با نحوه عملکرد لیزر موهای زائد آشنا شدیم و آموختیم که دستگاه لیزر میتواند در روند درمان بسیار تاثیرگذار باشد. وقت آن رسیده که با یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده دستگاه لیزر در ایران آشنا شوید. شرکت بین المللی طاهر تاج مادر با ارائه ایمن ترن و استاندارد ترین دستگاه های لیزر روز دنیا یکی از پیشگامان اصلی در این زمینه است. طاهر تاج مادر با ایجاد شرایط خرید اقساطی به مشتریان این امکان را میدهد تا بدون دغدغه مالی به نظافت و بهداشت فردی خود رسیدگی کنند و از داشتن بدنی صاف و عاری از هرگونه موی زائد لذت ببرند. شرکت طاهر تاج مادر به سپاس اعتماد و انتخاب شما تخفیفات و خدمات ویژه ای را در نظر گرفته است . برای اطلاع بیشتر خدمات و محصولات شرکت میتوانید با مشاورین ما در طاهر تاج مادر تماس حاصل فرمایید یا در سایت نظراتتان را کامنت کنید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *