انواع دستگاه لیزر مختلف موجود در بازار

بررسی انواع دستگاه لیزر موجود در بازار برای از بین بردم موهای زائد

لیزر موهای زائد به عنوان یکی از راهکارهای از بین بردن موهای زائد بدن این روزها مخاطبین بسیاری پیدا کرده است. این روش درمانی و زیبایی که می‌تواند برای همیشه موهای زائد بدن شما را از بین ببرد، به وسیله دستگاه‌هایی خاص و مشخص انجام می‌شود. دستگاه‌های لیزر موهای زائد دارای تنوع بالایی هستند. تنوعی که در طی زمان و با رشد و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی به وجود آمده است. اگر به فکر استفاده از انواع دستگاه لیزر موهای زائد هستید یا می‌خواهید دستگاه لیزر موهای زائد را خریداری کنید، نیاز به شناخت این دستگاه‌های مختلف دارید.

در این مقاله به سراغ فناوری‌های مختلف به‌کاررفته در تولید انواع دستگاه لیزر موهای زائد رفته‌ایم. فناوری‌هایی که هریک با دیگری متفاوت بوده و می‌تواند برای برخی از افراد گزینه مناسب‌تری را رقم بزند. امید است خواندن این نکات بیان شده به شما در انتخاب و استفاده از انواع دستگاه لیزر موهای زائد بدن کمک کننده باشد.

فناوری‌های مختلف استفاده شده برای تولید انواع دستگاه لیزر موهای زائد

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که موجب تفاوت در بین انواع دستگاه لیزر موهای زائد شده است، فناوری به‌کاررفته در این دستگاه است. هریک از انواع دستگاه لیزر موهای زائد، فناوری متفاوتی از دیگری دارند و از همین رو به شکل متفاوتی کار می‌کنند. چگونگی عملکرد هر دستگاه لیزر موجب تفاوت آن از دیگر دستگاه‌ها می‌شود. موضوعی که می‌تواند بر روی مزایا و معایب هر دستگاه نیز تاثیر بگذارد. به این ترتیب، مخاطبین استفاده کننده از دستگاه نیز با دستگاه دیگر فرق داشته و تاثیرات مختلفی برای هر نوع پوست ایجاد می‌شود. در ادامه برخی از اصلی‌ترین فناوری تولید انواع دستگاه لیزر زائد را بیان خواهیم کرد و درباره تفاوت این دستگاه‌ها با یکدیگر نیز به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت.

تنوع بالا در استفاده از دستگاه‌‎های مختلف برای لیزر موهای زائد بدن

1.  دستگاه لیزر مبتنی بر فناوری لیزر روبی RUBI

دستگاه لیزر روبی به عنوان اولین مدل از دستگاه لیزر معرفی شده به بازار شناخته می‌شود. این نوع از دستگاه لیزر، با داشتن طول موجی کوتاه در حدود 194 نانمومتر، میزان جذب نور بسیار بالایی را برای ملانین دارد.

1.1 مخاطبین استفاده از دستگاه لیزر روبی

از آنجایی که دستگاه لیزر روبی، بیشترین میزان جذب نور در ملانین را دارد، برای پوست‌هایی با رنگ تیره انتخاب مناسبی نخواهد بود. در این نوع از پوست، استفاده از دستگاه لیزر روبی می‌تواند منجر به خطراتی مانند تغییرات رنگدانه‌ای در پوست شود و پیامدهای بسیاری را با خود به دنبال داشته باشد.

1.2 مزایای استفاده از دستگاه لیزر روبی

دستگاه لیزر روبی به عنوان یکی از دستگاه‌های لیزر از بین برنده موهای زائد، درد کمی را ایجاد می‌کند. ضمن اینکه به وسیله استفاده از سیستم خنک کننده در این دستگاه، کمترین احتمال سوختگی و عوارض جانبی در استفاده از آن وجود دارد. پس از انجام لیزر موهای زائد به وسیله این دستگاه، میزان موهای رشد کرده تا میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و به صورت بسیار نازک و کم حجم بر روی پوست مشاهده خواهند شد.

1.3 معایب استفاده از دستگاه لیزر روبی

با اینکه دستگاه لیزر روبی به عنوان یکی از انواع دستگاه لیزر موهای زائد کارآمد شناخته می‌شود، اما امروزه گزینه‌های بهتری از آن نیز در بازار وجود دارند. عدم امکان استفاده از این دستگاه در سطوح بزرگ بدن و نیاز به جلسات درمانی زیاد دو مشکل اصلی در استفاده از این دستگاه لیزر موهای زائد بدن هستند.

2.  دستگاه لیزر مبتنی بر فناوری لیزر ایلایت ELIGHT

دستگاه لیزر ایلایت به عنوان یک دستگاه لیزر ترکیبی در تکنولوژی ساخت شناخته می‌شود. این مدل از انواع دستگاه لیزر، ترکیبی از دو دستگاه رادیو فرکانسی و دستگاه IPL نوری است. از همین رو موارد استفاده از آن کمی بیشتر و متفاوت از دیگر انواع دستگاه لیزر موهای زائد است.

استفاده از دستگاه لیزر ایلایت برای از بین بردن موهای زائد بدن

2.1 مخاطبین استفاده از دستگاه لیزر ایلایت

از بین بردن موهای زائد کرکی، جوانسازی پوست، درمان ضایعات و لک‌های موجود بر روی پوست، ترمیم جای جوش و آکنه برخی از اصلی‌ترین موارد استفاده از دستگاه لیزر ایلایت هستند. در واقع کم بودن میزان قدرت این دستگاه سبب شده است تا برای فعالیت‌هایی از این قبیل گزینه مناسب‌تری باشد.

2.2 مزایای استفاده از دستگاه لیزر ایلایت

مهم‌ترین مزیت استفاده از این دستگاه را می‌توان عوارض بسیار کم و نادر آن دانست. به وسیله دستگاه لیزر ایلایت، با کمترین جلسات ممکن و بدون هرگونه عوارضی می‌توانید از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

2.3 معایب استفاده از دستگاه لیزر ایلایت

اگر موهایی پرپشت و ضخیم و مشکی دارید، استفاده از دستگاه لیزر ایلایت برای شما بی‌فایده خواهد بود. این دستگاه لیزر تنها می‌تواند موهایی کم حجم و نازک را از بین ببرد. از همین رو برای سطوح بزرگ و وسیع نیز مناسب نخواهد بود و در موارد لیزر تمام بدن به کار نمی‌رود.

3.  دستگاه لیزر مبتنی بر فناوری لیزر الکساندریت Alexandrite

امروزه به عنوان یکی از بهترین و معروف‌ترین انواع دستگاه لیزر موهای زائد، می‌توان به دستگاه الکساندریت اشاره کرد. این دستگاه لیزر، در محدوده نور مرئی بوده و با داشتن طول موجی در حدود 755 نانومتر، یک گزینه بسیار مناسب برای از بین بردن موهای زائد بدن محسوب می‌شود. در این دستگاه لیزر، نور تابیده شده با طول موج مشخص، توسط ملانین یا ریشه‌های مو جذب شده و به این ترتیب، مو از بین می‌رود. البته تفاوت این دستگاه، با دیگر انواع دستگاه لیزر موهای زائد، در زمان ورود نور به پوست است. در دستگاه استفاده کننده از فناوری الکساندریت، تور وارد شده به پوست تبدیل به انرژی گرمایی می‌شود. این انرژی گرمایی ریشه مو را سوزانده و موجب از بین بردن مو خواهد شد.

دستگاه لیزر الکساندریت، بهترین نوع از دستگاه لیزر موجود در بازار

3.1 مخاطبین استفاده از دستگاه لیزر الکساندریت

دستگاه لیزر اکساندریت برای بیشتر انواع مو و رنگ پوست مناسب است. با این حال، مخاطبین اصلی این دستگاه، افرادی با رنگ پوست روشن تا سبزه هستند. هرچه رنگ پوست در این دستگاه روشن‌تر باشد، نتیجه به عمل آمده بهتر خواهد بود. ضمن اینکه از بین بردن موهای نازک و کرکی به وسیله این دستگاه به صورت بهتری انجام می‌شود.

3.2  مزایای استفاده از دستگاه لیزر الکساندریت

داشتن قدرت بالا در دستگاه لیزر الکساندریت سبب شده است تا میزان تعداد جلسات درمانی کاهش پیدا کند. ضمن اینکه براساس هر نوع رنگ پوست و هر نوع مو، می‌توان دستگاه لیزر را تنظیم کرد تا بر همان اساس اشعه تابانده و اثرگذار باشد. داشتن سیستم خنک کنننده در زمان استفاده از این دستگاه، از هرگونه عوارض جانبی بر روی پوست شما جلوگیری به عمل می‎‌آورد.

3.3 معایب استفاده از دستگاه لیزر الکساندریت

زمانی که در حال استفاده از دستگاه لیزر اکساندریت هستید، کمی درد را تجربه خواهید کرد. این موضوع در کنار گران قیمت بودن دستگاه لیزر الکساندریت سبب شده است تا برخی از افراد در انتخاب این دستگاه لیزر با شک مواجه شوند.

4.  دستگاه لیزر مبتنی بر فناوری لیزر دایود Diode

در بین انواع دستگاه لیزر، دستگاه لیزر دایود را می‌توان یکی از پرمخاطب‌ترین انواع دستگاه لیزر در ایران دانست. این دستگاه طول موج نوری در بازه 800 تا 808 نانومتر دارد. از همین رونسبت به دستگاه الکساندریت بیشتر به عمق پوست بدن نفوذ کرده و می‌تواند در عمق پایین‌تری در بدن جذب شود.

4.1 مخاطبین استفاده از دستگاه لیزر دایود

تقریبا می‌توان گفت که تمامی افراد و با هر نوعی از موهای زائد، امکان استفاده از دستگاه لیزر دایود را دارند. دستگاه لیزر دایود، می‌تواند انواع موهای کرکی و نازک، ضخیم، تیره و روشن را به راحتی از بین ببرد. در واقع می‌توان گفت که این فناوری برای هریک از انواع مو، دستگاه متفاوتی را قائل شده است که با انتخاب آن می‌توانید به مقصود خود دست پیدا کنید.

تصویری از دستگاه لیزر دایود برای از بین بردن موهای زائد بدن

4.2 مزایای استفاده از دستگاه لیزر دایود

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه لیزر دایود، داشتن میزان عوارض بسیار کم در آن است. در کنار این مزیت، سرعت بالا در درمان نیز به عنوان مزیت دیگر ان مطرح می‌شود. دو مزیتی که به راحتی توانسته است تا مخاطبین بسیار زیادی را برای استفاده از دستگاه لیزر دایود به همراه داشته باشد.

4.3 معایب استفاده از دستگاه لیزر دایود

از آنجایی که انواع دستگاه لیزر دایود به عنوان یکی از جدیدترین انواع دستگاه لیزر موجود در بازار شناخته می‌شوند، هنوز اطلاعات کاملی درباره این دستگاه لیزر وجود ندارد. از همین رو تا به امروز عیب مشخصی برای آن مطرح نشده است و به عنوان یک فناوری جدید داده‌های کاملی درباره آن وجود ندارد.

5.  دستگاه لیزر مبتنی بر فناوری لیزر ان دی یاگ ND – YAG

دستگاه لیزر ان دی یاگ، به عنوان یک دستگاه لیزر چندکاره شناخته می‌شود. این دستگاه که با طول موج 1064 نانومتری کار می‌کند، قابلیت آن را دارد که ملانین موجود در ریشه موهای زائد را هدف قرار دهد. به این وسیله، از بین بردن موهای زائد شما به وسیله جذب نور و گرمای تولید شده در پوست خواهد بود. فناوری که مشابه با دستگاه‌های لیزر الکساندریت و دایود است. البته تفاوت اصلی این سه دستگاه در طول موج به کار رفته برای آن‌ها است.

5.1  مخاطبین استفاده از دستگاه لیزر ان دی یاگ

استفاده از دستگاه لیزر ان دی یاگ، برای از بین بردن موهای زائد در افرادی با رنگ پوست تیره کاربرد دارد. این دستگاه لیزر، در سطوح بزرگ بدن می‌تواند به کار رود و انتخابی مناسب را بسازد. از همین رو در افرادی که رنگ پوستی تیره دارند و به دنبال از بین بردن موهای زائد در پا و کمر هستند، می‌توانئد انتخاب خوبی را رقم بزند.

دستگاه لیزر ان دی یاگ، دستگاهی برای از بین بردن موهای زائد در بدن

5.2 مزایای استفاده از دستگاه لیزر ان دی یاگ

استفاده از دستگاه لیزر ان دی یاگ برای سطوح بزرگ پوستی به راحتی ممکن است. از همین رو در یک جلسه درمان می‌توان سطوح بزرگی از بدن را به وسیله آن لیزر کرد و از میزان رشد موهای زائد در بدن جلوگیری لازم را به عمل آورد.

5.3 معایب استفاده از دستگاه لیزر ان دی یاگ

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد ان دی یاگ، برای موهایی کرک و نرم تقریبا بی‌فایده است. ضمن اینکه در زمان استفاده از این دستگاه به دلیل داشتن طول موج بالا و جذب کم ملانین، نیاز به تعداد جلسات بیشتری وجود دارد. دو موضوعی که به عنوان عیوب اصلی در دستگاه لیزر ان دی یاگ شناخته می‌شوند.

آخرین نکات درباره انواع دستگاه لیزر

لیزر موهای زائد راهکاری زیبایی و درمانی است که این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. برای آن که بتوانید این راهکار درمانی را به خوبی پیش ببرید، لازم است تا از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کنید. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، برای هر فرد متناسب با نوع پوست و موهای زائد او با دیگری متفاوت است. از همین رو امروزه دستگاه‌های لیزر مختلف و متفاوتی در بازار وجود دارد.

در این مقاله با بررسی انواع دستگاه لیزر موهای زائد، تلاش کردیم تا به شما در انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد مناسب کمک کنیم. با بررسی 5 مورد از اصلی‌ترین انواع دستگاه لیزر موهای زائد، چگونگی کارکرد و عملکرد و تاثیر آن‌ها بر روی موهای زائد، مخاطبین و افراد استفاده کننده از هر دستگاه، مزایا و معایب هریک تلاش کردیم تا اطلاعاتی کامل و جامع را در اختیار شما قرار دهیم. اطلاعاتی که امید است برای شما مفید واقع شده و به شما در رسیدن به انتخاب بهتر از بین انواع دستگاه لیزر موهای زائد کمک کننده باشد.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *