چند روز بعد از لیزر درمانی ریزش موهای زائد شروع می شود؟

چند روز بعد از لیزر درمانی ریزش موهای زائد شروع می شود؟ آیا بلافاصله بعد از لیزر درمانی موهای زائد میریزد؟ آیا با یک جلسه لیزر درمانی میتوان موهای زائد را به طور کلی از بین برد؟ چه عواملی در ریزش موهای زائد بعد از لیزر درمانی موثر است؟ آیا پس از لیزر درمانی موهای زائد دوباره رشد می کنند؟ برای اینکه موهای زائد به طور کلی از بین بروند به چند جلسه لیزر درمانی نیاز است؟ سوالات مطرح شده گزیده ای از ابهامات مراجعه کنندگان درباره لیزر موهای زائد بدن است. در این مقاله کارشناسان ما در طاهر تاج مادر به طور کامل به سوالات مطرح شده پاسخ می دهند تا با آگاهی بیشتر درمان لیزر موهای زائد را شروع کنید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه هستید متشکریم.

ریزش موهای زائد پس از لیزر درمانی 

اکثر مراجعه کنندگان در جلسات ابتدایی انتظار دارند، بلافاصله بعد از لیزردرمانی شاهد ریزش موهای زائدشان باشند و چون این اتفاق نمی افتد، از انتخاب لیزر برای حذف موهای زائد بسیار ناراحت و ناامید میشوند. عموما اپراتور لیزر و یا متخصصین در این زمینه بعد از جلسه لیزر درمانی به شما توضیح می دهند که موهای زائد بلافاصله بعد از لیزر درمانی نمی ریزند و با گذشت یک هفته تا ده روز بعد از لیزر درمانی موهای زائد شروع به ریزش می کنند. ریزش موها در ابتدا با شل شدن تار موهای زائد همراه خواهد بود و با گذراندن کامل دوره درمان لیزر، حدود 80 تا 90 درصد موهای زائد بدن از بین می روند. ریزش موهای زائد پس از لیزر درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. 

چند روز بعد از لیزر موها میریزد؟

نوع دستگاه لیزر 

اولین و مهمترین عاملی که در زمینه ریزش موهای زائد پس از لیزر درمانی بسیار تاثیرگذار است، نوع دستگاه لیزر بکار رفته در لیزر موهای زائد است. بسته به نوع دستگاه لیزری که در مراکز درمانی برای رفع موهای زائد بدن استفاده میشود، مدت زمان ریزش موها متفاوت است. برخی از دستگاه های لیزر با گذشت کمتر از یک هفته باعث ریزش موهای زائد میشوند و برخی دیگر از دستگاه های لیزر بعد از گذشت 10 تا 14 روز باعث ریزش موهای زائد میشود. بنابراین بازه زمانی ریزش موهای زائد به نوع دستگاهی که لیزر موهای زائد با آن انجام میشود، بستگی دارد. در ادامه جدولی از انواع دستگاه های لیزر و مدت زمان ریزش موهای زائد بعد از اولین جلسه لیزر درمانی را تهیه کردیم تا در فهم این قضیه به شما کمک کند.

انواع دستگاه های لیزرمدت زمان ریزش موهای زائد بعد از اولین جلسه لیزر درمانی
دایود10-14 روز
الکس 10-14 روز
اندیاگ10 -14 روز
دایود الکس کمتر از دوهفته
تیتانیوم و تیتانیوم تک هندپیس کمتر از 10 روز
پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاسکمتر از 10 روز 

برای مشاهده مشخصات فنی و خرید دستگاه لیزر تیتانیوم میتوانید از سایت طاهر تاج مادر دیدن فرمایید. 

چند روز بعد از لیزر موها میریزد؟

ناحیه تحت درمان 

با توجه به اینکه فولیکول های مو در قسمت های مختلف بدن متفاوت هستند، پروسه درمانی متفاوتی را به همراه دارند. با توجه به میزان آسیبی که پرتوی لیزر به فولیکول های مو وارد میکند، میزان ریزش موهای زائد در بدن متفاوت است. از این رو موهای ضخیم تر، پرتوهای لیزر را نسبت به موهای نازک بیشتر جذب می کنند. بنابراین احتمال آسیب رسیدگی و ریزش موهای ضخیم از موهای نازک بیشتر است. در پایان نواحی مانند بیکینی و زیر بغل که موهای ضخیم دارند، ریزش مو با سرعت بیشتری انجام میشود و نواحی مانند صورت و شکم که دارای موی نازک هستند، ریزش مو در آنها به آهستگی صورت میگیرد.

بعد از لیزر درمانی چه اتفاقی برای موهای زائد بدن می افتد؟

بعد از لیزر موهای زائد، سرعت چرخه رشد مو تغییری نمیکند اما تعداد فولیکول های مو پس از هر مرحله لیزر درمانی کاهش می یابد. با کاهش تعداد فولیکول های مو، جذب پرتوی لیزر به سایر فولیکول های باقی مانده بیشتر شده و آسیب شدیدتری به آنها وارد میکند. ریزش موهای زائد یک هفته بعد از لیزر درمانی شروع میشود و تا اوایل هفته سوم ادامه دارد. در هفته سوم موهای زائد باقی مانده شروع به رشد مجدد می کنند. برای اینکه موهای زائد به طور کلی ریشه کن شوند، حتما جلسات لیزر درمانی را تا پایان و به صورت منظم بدون وقفه طولانی مدت به اتمام برسانید. انجام لیزر موهای زائد مطابق جلسات برنامه ریزی شده، در روند جوابدهی و ماندگاری تر بسیار حائز اهمیت است. 

چه مدت زمانی لازم است تا موهای زائد بدن به طور کامل از بین بروند؟ 

اینکه با یک جلسه لیزر درمانی موهای زائد به طور کامل از بین میروند، یک باور غلط و غیر ممکن است. برای حذف موهای زائد بدن به یک دوره 6 ماهه تا یکساله نیاز است. تعداد جلسات لازم برای حذف کامل موهای زائد بدن به عوامل مختلفی مانند جنسیت، جنس مو، رنگ پوست، تراکم مو، شرایط هورمونی بدن، نوع دستگاه لیزر و غیره بستگی دارد. به طور میانگین 8 تا 12 جلسه برای اینکه بدنی عاری از موی زائد داشته باشید، لازم است. با توجه به شرایط و عوامل گفته شده میتوان تعداد جلسات لیزر درمانی را کم یا زیاد کرد.  

چند روز بعد از لیزر موها میریزد؟

آیا بعد از لیزر درمانی موهای زائد به طور کامل از بین میروند؟

اینکه 90 درصد موهای زائد از بین بروند، یک نتیجه بسیار قابل قبول و رضایت بخش از لیزر درمانی است. اگر جلسات لیزر درمانی را به صورت کامل و منظم سپری کنید، اکثر موهای زائد بدن تان نابود میشوند و فقط 15 درصد آن امکان رشد مجدد دارند. میزان رشد مجدد موهای زائد به عوامل و شرایط مختلفی چون اختلالات هورمونی، شرایط ژنتیکی و … بستگی دارد. اگر پس از 6 تا 12 ماه بعد از آخرین جلسه لیزر درمانی، موهای زائد مجدد رشد کردند؛ کافیست تا یک بار جلسه لیزر درمانی را تمدید کنید و موهای باقی مانده را از بین ببرید. 

چرا پس از لیزر درمانی موهای زائد دوباره رشد می کنند؟

اینکه پس از لیزر درمانی موهای زائد دوباره رویش می کنند، به چرخه رشد مو بستگی دارد. چرخه رشد مو از سه مرحله آناژن، کاتاژن و تلوژن تشکیل شده است.

  • آناژن : مرحله فعال رشد مو است و در این مرحله مو با بیشترین سرعت خود شروع به رویش می کند.
  • کاتاژن: مرحله خواب یا انتقال است که ما بین دو مرحله آناژن و تلوژن قرار دارد.
  • تلوژن: مرحله استراحت فولیکول های مو است و ریزش مو در این مرحله صورت میگیرد.

در لیزر درمانی پرتوهای لیزر در فاز آناژن مو بیشترین تاثیرگذاری را نسبت به فاز های کاتاژن و تلوژن دارند. علت آن این است که لیزر درمانی باعث میشود مو از حالت فعال و در حال رشد (فاز آناژن) به حالت استراحت و خواب (فاز کاتاژن و تلوژن) برود. بنابراین موهای زائدی که در مرحله استراحت و خواب قرار دارند از اشعه لیزر در امان می مانند و بعد از لیزر درمانی وارد مرحله آناژن میشوند و رشد میکنند. به همین خاطر بین جلسات لیزر درمانی فاصله زمانی 3 تا 4 هفته وجود دارد تا موهایی که در فاز استراحت و خواب قرار دارند وارد مرحله آناژن و رشد شوند. لیزر پلاتینیوم یکی از بهترین دستگاه های لیزر با اثر گذاری طولانی مدت است؛ اگر به دنبال حذف دائمی موهای زائد تان هستید، از دستگاه لیزر پلاتینیوم استفاده کنید.

بعد از چه مدتی موهای زائد تحت درمان لیزر مجددا رشد می کنند؟

پس از یک جلسه لیزر درمانی موهای بدن طی یک هفته تا 30 روز مجدد وارد فاز آناژن شده و رشد می کنند. بر همین اساس فاصله جلسات بین لیزر درمانی 3 تا 4 هفته متغیر است. جلسات متعدد لیزر درمانی باعث می شود تا تمام فولیکول های مو، پرتوی لیزر را جذب کنند و آسیب ببینند. این امر در اثربخشی و ماندگاری لیزر موهای زائد بسیار تاثیر گذار است. 

سخن پایانی

حال که با زمان بندی ریزش مو بعد از لیزر درمانی آشنا شدید و آموختید که نوع دستگاه لیزر یکی از عوامل اصلی در ریزش موهای زائد است. استفاده از دستگاه لیزر مناسب براساس پوست و شرایط جسمانی فرد می تواند در درمان حذف موهای زائد کمک کننده و مفید باشد. شرکت بین المللی طاهر تاج مادر با ارائه ایمن ترین و بروزترین دستگاه های لیزر، یکی از پیشگامان در این عرصه می باشد. طاهر تاج مادر با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، دستگاه های لیزر خود را به دو صورت نقدی و اقساطی در اختیار دوست داران بهداشت و زیبایی قرار می دهد.شرکت طاهر تاج مادر به سپاس اعتماد و انتخاب شما تخفیفات و خدمات ویژه ای را در نظر گرفته است . برای اطلاع بیشتر خدمات و محصولات شرکت میتوانید با مشاورین ما در طاهر تاج مادر تماس حاصل فرمایید یا در سایت نظراتتان را کامنت کنید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *