دستگاه لیزر کیوسوئیچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ ، یک گزینه عالی برای کسانی­که می­خواهند زیبایی ازدست‌رفته پوست خود را بازگردانند.

جوان ماندن و حفظ زیبایی و طراوت جوانی یکی از مهم­ترین دغدغه ­های بشر در طول تاریخ بوده است. تا آن­جا که برای پیدا کردن راهی برای جوان ماندن و به تعویق انداختن پروسه پیری نزد جادوگران و ساحران می­رفتند و از آن­ها می­خواستند تا برایشان اکسیر جوانی بسازند.

اکسیر جوانی را از دانشمندان بخواهید

امروزه ساخت اکسیر جوانی را باید از پژوهشگران و صنعت­گران فعال در حوزه پوست و زیبایی درخواست کرد. این شرکت­ها با توجه به تقاضای بالای افراد جامعه برای حفظ و ترمیم زیبایی خود، به پیشرفت­های بسیار خوبی دست یافته ­اند که هم تجارت­ها پرسودی محسوب می­شود و هم مشکل افراد مختلف را که با مشکلات پوستی گوناگون درگیر هستند رفع کرده است.

از جمله پیشتازان حوزه پوست و زیبایی را می­توان صنعت­گران سازنده دستگاه­های لیزر معرفی کرد. دستگاه­هایی که با چند جلسه درمانی، بدون نیاز به جراحی و بیهوشی، موهای زائد شما را حذف می­کنند، چین­ وچروک­های پوست را از بین می­برند، آثار جوش و لک­ها ایجاد شده به دلایل مختلف را پاک می­کنند و بسیاری از خدمات دیگر را ارائه می­دهند که در گذشته دستیابی به آن­ها مانند رویا بود.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ، یک دستاورد مهم در حوزه زیبایی

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یکی از بهترین و پرکاربردترین دستگاه­های لیزر فعال در حوزه پوست و زیبایی است که با ارائه خدمات کم­ نظیر، اثربخشی فوق ­العاده و ماندگاری بالای نتایج به یک راه‌حل مطمئن برای حل بسیاری از مشکلات پوستی رایج تبدیل شده است.

شما با استفاده از این دستگاه می­توانید به­ جای استفاده طولانی مدت از کرم­های لایه ­بردار تنها در چند جلسه، جای جوش­های مزاحم دوران بلوغ را از صورت خود پاک کنید، یا این­که کک­ ومک­های روی پوستتان را که در اثر تابش مستقیم خورشید و یا به صورت مادرزادی ایجاد شده­اند از بین ببرید.

با دستگاه لیزر کیوسوئیچ آثار گذشته را پاک کنید

برخی از افراد در یک دوره از زندگی خود تصمیم می­گیرند طرح یا نوشته ­ای را روی پوست خود تتو کنند و پس از گذشت مدتی میخواهند این تتوها را پاک کنند، طرح جدید تتو کنند یا از تصمیم خود پشیمان هستند و می­خواهند آثار آن را از روی پوست خود پاک کنند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یک روش آسان، دردسترس و کم ­دردسر است که تنها در چند جلسه این طرح را برای شما به­ طور کامل پاک خواهد کرد. درواقع پاک کردن طرح تتو یکی از کاربردهای مهم این دستگاه لیزر به ­شمار می­رود که مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می­گیرد.

استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ نسبت به سایر روش­های حذف تتو مانند درم ابرژن، سال ابرژن، فریز، لیزر دی اکسید کربن و جراحی که در گذشته انجام می­شد، با خطر بسیار کم­تری همراه است و هم­چنین نتایج استفاده از آن نیز در مقایسه با روش­های نام­برده شده بهتر و قابل اطمینان ­تر است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای پاک کردن طرح تتو

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای پاک کردن طرح تتو، به رنگ به‌کاررفته در طرح بستگی دارد. به­ عنوان مثال طرح­هایی که در آن­ها از رنگ قرمز یا مشکی استفاده شده است تعداد جلسات بیشتری نسبت به سایر طرح­ها نیاز دارند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ

نحوه عملکرد دستگاه لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن طرح تتو

نحوه عملکرد لیزر در پاک کردن طرح تتو کاملاً برمبنای یکی از پروسه­ های طبیعی بدن، یعنی حذف سلول­های مرده پوست توسط سیستم ایمنی، انجام می­گیرد که در ادامه به آن می­پردازیم.

کاربردهای دستگاه لیزر کیوسوئیچ

  • شما می­توانید برای رفع کک‌ومک و تیرگی پوست در نواحی مختلف بدن، رفع خال‌های مادرزادی، از بین بردن لک­های خورشیدی روی بازو یا سایر نواحی بدن، رفع تیرگی­های ایجاد شده روی پوست بر اثر آفتاب‌سوختگی از این دستگاه لیزر استفاده کنید
  • هم­چنین استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ تسریع کلاژن سازی و کمک به جوان­سازی پوست، بهبود منفذ باز پوست بسیار مؤثر و کاربردی است.
  • پاک کردن طرح تتو نیز یکی از مهم­ترین کاربردهای دستگاه لیزر کیوسوئیچ است که در بخش قبل به تفصیل به آن اشاره شد.
  • استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن خط­های و چروک­های ایجاد شده در دوران بارداری، از بین بردن التهابات و جای زخم، آکنه و اسکار، از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای صورت و خط­هایی که در اثر چاقی و لاغری روی پوست ایجاد شده است، بسیار رایج است.
  • هم­چنین شما می­توانید برای درمان ملاسما و انواع قارچ­های ناخن نیز از دستگاه لیزر کیوسوئیچ استفاده کنید.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر کیوسوئیچ

مبنای استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ بر اساس یکی از فرایند طبیعی بدن طراحی‌شده است و دستگاه لیزر تنها بخشی از این فرایند را انجام می­دهد.

این فرایند به این صورت است که پرتو دستگاه لیزر بسته به انرژی و عمق نفوذ خود وارد یکی از لایه­ های درم یا اپیدرم پوست میشود. روی رنگ­دانه­ های اضافه پوستی که در این ناحیه وجود دارند و با رنگ­دانه ­های اصلی پوست ترکیب شده ­اند اثر می­گذارد. این برهم­ کنش سبب می­شود تا پیگمنتاسیون­های رنگی بشکنند و به قطعات بسیار کوچک تقسیم شوند.

پس از آن­که این پیگمنتاسیون­ها به اجزای کوچک­تر تبدیل شدند، سیستم ایمنی پوست آن­ها را به­ عنوان سلول­های مرده تشخیص می­دهد و از بین می­برد؛ بنابراین تنها بخش شکستن رنگ­دانه­ ها توسط دستگاه لیزر کیوسوئیچ انجام می­شود و ادامه فرایند، توسط سیستم ایمنی بدن صورت می­گیرد.

در هر جلسه درمانی این فرایند تکرار می­شود تا تمام رنگ­دانه­ های اضافی از بین بروند و سطح پوست صاف و شفاف شود.

طول موج­های مورد استفاده در دستگاه لیزر کیوسوئیچ

غالباً از یکی از سه طول موج زیر در دستگاه لیزر کیوسوئیچ استفاده می­شود. هر سه طول موج از نظر ایمنی کاملاً برای بدن بیخطر هستند و در سایر دستگاه­های لیزر نیز مورد استفاده قرار می­گیرند.

طول موج 694 نانومتر یا طول موج لیزر رابی: این طول موج عمق نفوذ سطحی دارد و طول پالس آن معادل 20 تا 40 ثانیه است.

طول موج 755 نانومتر یا طول موج لیزر الکساندرایت: میزان نفوذ این طول موج نیمه عمقی است و طول پالسی معادل با 50 تا 100 نانوثانیه دارد.

طول موج 1064 نانومتر یا طول موج لیزر اندی­یگ: این طول موج عمق نفوذ بسیار خوبی دارد و می­تواند تا لایه اپیدرم پوست نفوذ کند. طول پالس این طول موج نیز 5 تا 10 نانوثانیه است.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ

بهترین طول موج، برای دستگاه لیزر کیوسوئیچ

در دستگاه­های لیزری که از فناوری کیوسوئیچ استفاده می­کنند معمولاً از هر سه طول موج نام­برده شده استفاده می­شود؛ اما نتایج نشان می­دهد استفاده از طول موج لیزر اندی­یگ به دلیل عمق نفوذ بالایی که دارد، نتایج بهتر و قابل‌قبول‌تری را ارائه می­دهد.

تعداد جلسات استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ

تعداد جلسات درمانی دستگاه لیزر کیوسوئیچ بسته به ناحیه مورد درمان و شرایط آن متفاوت است. به­ عنوان مثال جلسات درمانی رفع خال­های مادرزادی بیشتر از سایر درمان­ها است زیرا این خال­ها از کودکی روی پوست شما بوده ­اند و بسیار ریشه ­دارتر از بقیه مشکلات پوستی هستند، اما در شرایط معمولی تعداد جلسات درمانی به شرح زیر است:

میزان رضایت از نتایج دستگاه لیزر کیوسوئیچ

در چند سال اخیر که استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ در میان افراد مختلف رایج شده است، نتایج بسیار قابل قبولی از این دستگاه ثبت شده است. اکثر افرادی که از این دستگاه لیزر برای هر یک از کاربردهای آن استفاده کرده ­اند از نتایج حاصله رضایت دارند.

عوارض استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ

باتوجه به ­اینکه فرایند اجرایی دستگاه لیزر کیوسوئیچ بر اساس پرتو لیزر یا باریکه فوتون­های پرانرژی صورت می­گیرد، برخورد این پرتوها با پوست موجب ایجاد کمی سوزش، التهاب و تغییر رنگ پوست می­شود؛ اما تمامی این عوارض پس از مدت کوتاهی از بین می­روند.

در برخی موارد خاص نیز مقدار کمی خارش و سوزن سوزن شدن پوست در ناحیه تحت تابش گزارش شده است که به میزان حساسیت پوستی و ضخامت لایه­ های پوست فرد وابسته است. این عوارض در تعداد کمی از افراد رخ داده و پس از مدت از بین رفته است.

اگر پس از جلسه درمانی با زخم یا عفونت در ناحیه تحت تابش مواجه شدید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

موارد منع استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ

استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ برای افرادی با شرایط زیر منع شده است:

  • بانوان باردار یا بانوانی که در دوران شیردهی قرار دارند و دچار تغییرات هورمونی هستند.
  • کسانی­که سابقه بیماری کلوئیدی دارند. (بیماری کلوئیدی: پس از ایجاد زخم روی پوست، گوشت اضافه روی پوست به وجود می­آید.) این افراد در صورت استفاده حتماً باید با پزشک متخصص مشورت کنند و آزمایشات لازم را انجام دهند.
  • افرادی که در دوره مصرف قرص راکوتان هستند یا در 6 ماه گذشته از آن استفاده کرده ­اند.
  • کسانی­که به‌تازگی از به روش­ طبیعی یا غیرطبیعی پوست خود را برنزه کرده ­اند.
  • افرادی که بیماری پوستی و یا عفونت پوستی دارند.
  • کسانی­که در گذشته سابقه تبخال یا بیماری پوستی این­چنینی را دارند نیز حتماً پس از مشورت با پزشک متخصص، از لیزر استفاده کنند.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن هر یک شرایط فوق، استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ تأثیری نخواهد داشت و در برخی موارد نیز ممکن است مشکلات و آسیب­ها بسیاری را برای شما به­ وجود آورد.

نکاتی مهم و قابل توجه قبل از جلسه درمانی با دستگاه لیزر کیوسوئیچ:

  • توجه داشته باشید که حداقل سه روز قبل از جلسه درمانی تحت تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا 10 روز قبل از استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ، از سایر دستگاه­ها لیزر مانند دستگاه­ها لیزر موهای زائد استفاده نکنید.
  • اگر در دوره مصرف استفاده از صابون­ها یا کرم­های لایه ­بردار هستید تا دو هفته پس از پایان دوره این داروها صبر کنید و سپس تحت تابش پرتو دستگاه لیزر کیوسوئیچ قرار بگیرید؛ زیرا استفاده از این داروها پوست شما را نازک می­کند و حساسیت آن را به ­شدت بالا می­برد.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ

نکاتی مهم و قابل توجه بعد از جلسه درمانی با دستگاه لیزر کیوسوئیچ:

  • پس از جلسات درمانی تا 3 روز تحت تابش مستقیم نور خورشید و هیچ منبع گرمایی دیگری قرار نگیرید.
  • به التهابات و زخم­های ایجاد شده روی پوست دست نزنید و از خاراندن یا کندن پوست این نواحی خودداری کنید.
  • اگر پس از جلسه درمانی زخمی روی ناحیه مورد نظر ایجاد شد، با رعایت کامل نکات بهداشتی روی زخم را بپوشانید تا هیچ آلودگی روی زخم ننشیند.
  • از پمادها و داروها تجویز شده توسط دکتر به ­طور مرتب استفاده کنید
  • هنگام استحمام از شستن ناحیه درمانی با لیزر با آب داغ و شوینده ­های شیمیایی قوی خودداری کنید.
  • سعی کنید در طول مدت درمان به استخر و یا سونا نروید.
  • از هیچ دارو یا لوازم آرایشی روی ناحیه مورد نظر، بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید.
  • در صورت ایجاد هرگونه زخم و التهاب غیرعادی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که رعایت تمامی نکات فوق بسیار مهم و ضروری است و در صورت عدم رعایت این نکات، ممکن است مشکلات بسیاری ایجاد شود.

کلام آخر

همه انسان­ها زیبایی و زیبا دیده شدن را دوست دارند، اما در تلاش برای حفظ و ترمیم این زیبایی باید به یک نکته مهم توجه کرد. حفظ سلامتی شما بر هر اقدامی که باعث زیبایی می­شود مقدم­ تر است، شما باید در انتخاب روش­های زیبایی به این نکته توجه کنید که استفاده از این روش تا چه اندازه ممکن است سلامتی شما را به­ خطر بیاندازد.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ، یک روش کاملاً ایمن برای همه افراد است و هر یک از شما در صورت رعایت نکات فوق می­توانید از این دستگاه لیزر استفاده کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *