لیزر موهای زائد

سن مناسب برای لیزر موهای زائد چه زمانی است؟ موهای زائد بدن را از چه سنی باید شروع کرد؟ سوالی که بسیاری از دختران جوان از مراکز درمانی لیزر میپرسند و دغدغه حذف موهای زائد خود را دارند. بنظر شما درمان لیزر برای نوجوانان قبل از 18 منطقی است؟ آیا لیزر برای سنین میانسالی و پیری راه درمان مناسبی برای حذف موهای زائد است؟ چه نکاتی را باید در این بازه سنی برای لیزر موهای زائد بدن رعایت کرد تا جوابدهی سریعتر و موثرتری داشته باشید؟ در این مقاله کارشناسان ما در طاهر تاج مادر به تاثیر لیزر در تمامی رده های سنی می پردازند و در انتها نکات ضروری در این زمینه را شرح می دهند. تا انتها با ما همراه باشید.

سن مناسب برای لیزر مو

همانطور که زیبایی و جوانی حق هر آدم در هر سنی است، لیزر موهای زائد بدن هم حق هر کس در هر سنی است. پاسخ به این سوال که درمان لیزر موهای زائد بدن را باید از چه سنی شروع کرد؟ این است که شما میتوانید درمان لیزر را از 14 سالگی شروع کنید اما متخصصین زیبایی در پوست و مو توصیه میکنند که بهتر است لیزر در سنین بلوغ انجام نشود. زیرا در سنین بلوغ هورمون های بدن در حال تغییر هستند و نتیجه درمان لیزر می تواند برگشت پذیر باشد. بنابراین درمان لیزر را به زمانی منتقل کنید که بدن از لحاظ هورمونی به ثبات رسیده تا بهترین جوابدهی را از لیزر دریافت کنید. معمولا سنین 18 تا 19 سالگی پایان دوران بلوغ افراد است و میتوان با خیال راحت برای حذف موهای زائد بدن از لیزر استفاده کرد.

لیزر موهای زائد

لیزر در دوران نوجوانی 

لیزر در دوران نوجوانی هیچ عوارض و خطری را بدنبال ندارد مگر اینکه در یک مرکز نامعتبر و توسط افراد کم تجربه انجام شود. پس برای لیزر موهای زائد بدن به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید، زیرا این مرکز مجهز به دستگاه های لیزر پیشرفته و با کیفیت است. بدون شک یک دستگاه لیزر با کیفیت و استاندارد در جوابدهی درمان بسیار تاثیرگذار است. لیزر تیتانیوم یکی از بهترین دستگاه های لیزر در زمینه حذف موهای زائد می باشد. اگر می خواهید برای اولین بار جلسات لیزر درمانی را شروع کنید، حتما لیزر تیتانیوم را جزو اولویت های انتخاب تان قرار دهید.

لیزر موهای زائد

لیزر در دوران جوانی 

دوران جوانی بین سنین 20 تا 30 سال بهترین دوران برای درمان لیزر و حذف موهای زائد بدن است. در این دوره بدن از هر لحاظ دارای ثبات جسمی و روحی است. لیزر موهای زائد بدن یک اقدام بهداشتی و نظافتی است که در دوران جوانی بعلت مشغله کاری بسیار زیاد افراد فرصت کافی برای لیزر موهایشان ندارند. یک پیشنهاد ویژه برای این افراد استفاده از لیزر خانگی است. با لیزر خانگی دیگر لازم نیست هزینه و وقت خود را صرف کلینیک های درمانی کنید و می توانید به راحتی در خانه موهای زائد بدنتان را لیزر کنید. راه حل دیگر استفاده از دستگاه لیزری است که در کوتاه ترین زمان بیشترین اثربخشی را دارد. لیزر تیتانیوم تک هندپیس با دارا بودن سه طول موج مختلف بیشترین تاثیر را در جلسات ابتدایی لیزر درمانی دارد. 

لیزر در دوران پیری 

برای جوانسازی و زیبایی هیچگاه دیر نیست. افزایش سن و ورود به دوران میانسالی و پیری نباید مانع رسیدگی به خودتان باشد. در دوران پیری و میانسالی تغییراتی در بدن شکل میگیرد. از جمله این تغییرات نازک شدن پوست بدن، ضخیم تر شدن موهای صورت و ریزش برخی موهای زائد در نواحی خاص می باشد. برخی از افراد از راه های دیگری مانند اصلاح و اپیلاسیون برای حذف موهای خود استفاده می کنند، این راه برای افراد مسنی که پوست بدنشان بعلت کهولت سن نازک شده است دردناک میباشد. درمان لیزر برای افراد مسنی که رنگدانه هایشان به طور کامل از دست نداده اند کاربردی است و برای افرادی که موی سفید یا خاکستری دارند جوابدهی مناسبی را به همراه نخواهد داشت. بازهم تاکید می شود که هیچگاه  برای نابودی موهای زائد بدن دیر نیست، پس بدون محدودیت سنی برای حذف موهای زائد بدنتان از لیزر استفاده کنید.

لیزر موهای زائد

لیزر برای بانوان مسن

همانطور که بیان کردیم یکی از تغییرات بدن در دوران پیری ضخیم تر شدن موهای صورت در بانوان می باشد که بسیار آزار دهنده و غیرقابل تحمل است. استفاده از لیزر بهترین گزینه برای حذف این موهای مزاحم است.

لیزر برای آقایان مسن

در مردان مسن با افزایش سن موهای زائد و ضخیمی در ناحیه های مختلفی از جمله ابرو، گوش، بینی و کمر رشد میکند که بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است. آقایان معمولا برای خلاص شدن از شر این موهای زائد به طور مدام از وکس و تیغ استفاده میکنند که بسیار حوصله سربر و خسته کننده است، بنابراین استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد یک انتخاب هوشمندانه و دائمی است.

نکاتی که باید قبل و بعد از لیزر در دوران بلوغ و پیری به آنها توجه کرد 

نکاتی در درمان لیزر وجود دارد که باید به آنها توجه کرد تا به نتیجه دلخواه رسید. این نکات به شرح زیر است:

  • قبل از لیزر ناحیه تحت درمان را با تیغ یا ژیلت شیو کنید.
  • دو هفته بعد از لیزر از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض خورشید جلوگیری کنید.
  • دوهفته قبل از شروع لیزر درمانی از دستگاه های برنزه کننده پوست و صندلی سولار استفاده نکنید. علت آن این است که برای لیزر پوست بدن باید تا حد امکان حالت طبیعی خود را داشته باشد.
  • پس از اتمام لیزر درمانی به پوستتان کرم ضد آفتاب دارای SPF حداقل 30 بزنید.
  • در صورت آسیب دیدگی برای بهبودی میتوانید ویتامین e استفاده کنید.
  • هرگز بین دوره های لیزر درمانی برای شیو موهای بدن از موم و اپی لیدی استفاده نکنید. برای شیو موهای بدن تنها از تیغ یا ژیلت میتوانید استفاده کنید.

سوالات متداول درباره سن مناسب برای لیزر درمانی

آیا لیزر درمانی در سنین نوجوانی سبب ناباروری می‌شود؟

خیر، لیزر درمانی یکی از بی خطر ترین روش های حذف موهای زائد بدن است که هیچ تاثیری بر روی اندام تناسلی نوجوان دختر یا پسر ندارد.

برای اینکه بخواهیم لیزر درمانی  در سن زیر 18 سال شروع کنیم باید چه شرایط را درنظر بگیریم؟

قبل از هر اقدامی بهتر است با پزشک و متخصص مربوطه مشورت های لازم را انجام دهید و با رضایت والدین لیزر درمانی را شروع کنید.

آیا لیزر در سنین نوجوانی بر روی رنگ پوست تاثیر می گذارد؟

خیر، لیزر هیچ تاثیری بر روی پوست نمی گذارد و فقط فولیکول های مو را هدف قرار میدهد.

سخن پایانی

در پایان آموختیم که سن مناسب برای لیزر درمانی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. اگر کلینیک خدمات درمانی لیزر دارید و به دنبال بروز ترین و استانداردترین دستگاه های لیزر هستید، ما به شما شرکت بین المللی طاهر تاج مادر را پیشنهاد می کنیم. شرکت بین المللی طاهر تاج مادر با ارائه ایمن ترین و بروزترین دستگاه های لیزر، یکی از پیشگامان در این عرصه می باشد. طاهر تاج مادر با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، دستگاه های لیزر خود را به دو صورت نقدی و اقساطی در اختیار دوست داران بهداشت و زیبایی قرار می دهد. شرکت طاهر تاج مادر به سپاس اعتماد و انتخاب شما تخفیفات و خدمات ویژه ای را در نظر گرفته است. برای اطلاع بیشتر خدمات و محصولات شرکت میتوانید با مشاورین ما در طاهر تاج مادر تماس حاصل فرمایید یا در سایت نظراتتان را کامنت کنید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *