انواع دستگاه لیزر

چه دستگاهی برای رفع موهای زائد بهتر است؟ با توجه به اینکه دستگاه های لیزر تنوع زیادی پیدا کرده اند انتخاب آنها دشوار شده است، انواع دستگاه های بروز و کاربردی برای از بین بردن موهای زائد در کلینیک های تخصصی پوست و مو وجود دارد اما کدام یک بهتر عمل می کنند و چه کاربردهایی دارند سوالی است که برای هرکسی که می‌خواهد لیزر انجام دهد مطرح می‌شود. دانستن معایب و مزایای دستگاه لیزر یکی از نکات مهم و ضروری برای آشنایی با عمل لیزر می باشد، با دانستن این موضوع فرد می تواند تصمیم نهایی مطابق با نوع پوست خود بگیرد تا تجربه موفقی از این عمل داشته باشد. معرفی بهترین دستگاه های بروز لیزر سال 2022 در این محتوا برای شما متقاضیان لیزر شرح داده ایم پس تا انتهای مطلب باما همراه باشید.

 

 

معرفی بروزترین دستگاه های لیزر

پیشرفت تکنولوژی باعث شده دستگاه هایی تولید شوند که آسان ترین و مطمئن ترین روش برای حذف موهای زائد هستند. طراحی این دستگاه ها روز به روز پیشرفته تر و کاربردی تر می شود. دستگاه های لیزر به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که ازین جمله لیزر الکساندرایت، لیزر دیود (دایود) ، لیزر ان دی یاگ و دستگاه لیزر تیتانیوم می باشند.

◀لیزر الکساندرایت

یکی از سریع ترین و پرطرفدارترین تکنولوژی لیزر می‌توان لیزر الکساندرایت را نام برد که موهای زائد بخشی وسیعی از بدن را برطرف می کند. طول موج این تکنولوژی در حدود ۷۵۵ نانومتر می باشد. این نوع لیزر برای افراد با پوست تیره توصیه نمی‌شود، در کلینیک ها برای افرادی با پوست روشن استفاده می شود. از این نوع فناوری دستگاهی به نام جنتل پرو از برند کندلا تولید شده که می‌توان قطر پرتو لیزر را تغییر داد و همچنین این دستگاه به سیستم خنک کننده مجهز است.

◀لیزر دیود

لیزر دیود یا دایود فناوری است که پرتوهای آن با طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر می‌رسند. دستگاه دیود وکتوز بهترین دستگاه تولید شده ازین فناوری است، با وجود اینکه طول موج بیشتری دارد و جلسات کمتری برای رفع موهای زائد نیاز دارد، اما درد ناشی از لیزر برای مراجع بیشتر خواهد بود، با این وجود تحمل این درد برای افراد قابل تحمل است از امکانات این دستگاه می‌توان به قطر بالای پرتوی آن، مجهز بودن به سیستم خنک کننده و تجهیز با سامانه بازیافت فوتون نام برد.

◀ لیزر ان دی یاگ

پرتوی تولید شده از فناوری لیزر ان دی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر می باشد. برای انواع پوست قابل استفاده است اما برای پوست های با رنگ تیره کاربردی تر است. دستگاه دکا بهترین دستگاه تولید شده ازین تکنولوژی است که برای افرادی که موهای نازکی دارند پیشنهاد میشود.

◀لیزر تیتانیوم

دستگاه تیتانیوم طول موج‌های الکساندرایت ۷۵۰ نانومتر، دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر و ان دی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر باهم تلفیق کرده است، که همین امر باعث شده قدرت از بین بردن موهای زائد در این دستگاه را چند برابر شود. لیزر تیتانیوم بهترین گزینه و کامل ترین فناوری لیزر برای انواع پوست است. این فناوری فوق پیشرفته با ویژگی های منحصر به فرد خود توانسته محبوبیت بالایی در بین افراد داشته باشد، زیرا به فاکتورهای سلامت افراد توجه ویژه ای دارد و سرایت هرگونه آلودگی و بیماری از شخصی به شخص دیگر را در این دستگاه غیر ممکن است. به مشکلات عروقی افراد کمک میکند و آنها را درمان می‌کند. از مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوست را به سرعت درمان می‌کند.
  • به جوانسازی پوست کمک شایانی می کند.
  • در حذف موهای زائد بسیار دقیق و سریع است.
  • محل لیزر را چندین درجه روشن تر میکند.
  • هیچ‌گونه دردی در زمان عمل لیزر احساس نمی‌کنید.
  • انواع مو با ضخامت مختلف و انواع پوست با رنگ های مختلف می توانید استفاده کنند.
  • انتقال بیماری های پوستی و عفونی در افراد در این دستگاه امکان ناپذیر است.
  • به طور کلی سلامت فرد در حین درمان تضمین می شود.

 

نکات تکمیلی لیزر تیتانیوم

با توضیحات بالا دانستیم بهترین دستگاه برای انواع پوست که امروزه آن را از دیگر دستگاه ها متمایز میکند دستگاه لیزر تیتانیوم است. این دستگاه یکی از ایمن ترین دستگاه های زیبایی که هیچ گونه آسیب و سوختگی به جای نمی‌گذارد. در گذشته دستگاه ها توان از بین بردن موهای زائد نازک تر را نداشتند اما با تولید دستگاه لیزر تیتانیوم این امکان فراهم شد. این دستگاه فوق پیشرفته برای کلیه نواحی بدن از جمله پشت لب، ابروها، شکم و زیر شکم، زیر بغل، قسمت های دست و پا مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت هایی که دستگاه تیتانیوم با دیگر دستگاه های لیزر دارد؛ اول اینکه دارا بودن سه طول موج مختلف است که به طور همزمان به سه عمق مختلف پوست نفوذ می‌کند و فولیکول مو را تخریب می کند. دوم اینکه داشتن سیستم خنک کننده آیس پلاس که بدون درد محل عمل لیزر را خنک می کند. سوم اینکه برخلاف دیگر دستگاه های لیزر در تمام فصول سال برای انواع پوست از برنزه تا روشن می‌توان استفاده کرد. چهارم اینکه هندپیس مورد استفاده در این دستگاه در حال حاضر بزرگترین هندپیس در بین دستگاه های لیزر موجود در بازار است، همین امر باعث شده سرعت عمل لیزر بالا برود و نسبت به دیگر دستگاه ۴۰ درصد زمان کمتری صرف شود. بسیاری از متخصصان این حوزه معتقدند که این دستگاه با داشتن سه طول موج در کنار هم بهترین کارایی را در از بین بردن موهای زائد دارد و در مقایسه با دستگاه های دیگر به صرفه تر و کاربردی تر خواهد بود.

سعی کردیم تمام نکات و توضیحات در مورد دستگاه های لیزر سال 2022 در این محتوا در اختیار شما قرار دهیم، تا شناخت کاملی از انواع دستگاه های لیزر داشته باشید، امیدواریم این محتوا برای شما عزیزان مفید و سودمند واقع شود.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *