تایپ پوستی

بهترین دستگاه لیزر برای طیف های پوستی مختلف، متفاوت است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در زمینه لیزر، دستگاه هایی ساخته و تولید شده است که آرزوی هر فرد با هر رنگ پوستی را برای رسیدن به بدنی صاف و عاری از موهای زائد را برآورده می کند. اما سوالی که اکثر افراد درباره لیزر موهای زائد می پرسند این است که ” چه دستگاه لیزری برای پوست های گندمی یا سبزه مناسب است؟” یا ” چه دستگاه لیزری برای پوست های روشن و سفید مناسب است؟ در این مقاله کارشناسان ما در طاهر تاج مادر ابتدا شما را با انواع تیپ های پوستی آشنا می کنند و سپس به معرفی بهترین دستگاه های لیزر برای انواع تیپ های پوستی می پردازند. از اینکه تا انتهای مطلب ما را همراهی می کنید متشکریم. 

پوست از نظر رنگ به چند نوع تقسیم می شود؟

یکی از زیبایی ها و گوناگونی افراد تفاوت رنگ پوست آنهاست. عامل اصلی این تفاوت رنگ در پوست ماده ای به نام ملانین می باشد. در افرادی که دارای پوست تیره هستند، ملانین به مقدار بیشماری در پوست بدن وجود دارد و در افرادی که دارای رنگ پوست روشن و سفید هستند، مقدار ملانین پوست اندک است. برای اینکه بخواهید بهترین نوع دستگاه لیزر برای پوست بدن تان را انتخاب کنید، باید بدانید که رنگ پوست شما جزو کدام تایپ های پوستی است. مقیاس فیتزپاتریک، یکی از معتبرترین معیارهای تقسیم بندی رنگ پوست دنیاست. در این مقیاس افراد بر اساس چند ویژگی که شامل رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ مو و میزان آفتاب سوختگی می باشد، تقسیم بندی میشوند. در ادامه به معرفی انواع تایپ پوستی می پردازیم.

تایپ پوستی

تیپ پوستی 1 

این افراد دارای پوستی کاملا سفید با موهای بلوند و چشمانی سبز یا آبی رنگ هستند. پوست این افراد در برابر آفتاب بسیار حساس است و نمی توانند برنزه کنند.

تیپ پوستی 2 

در این گروه، افراد دارای پوست سفید با موهای قهوه ای روشن، قرمز یا بلوند هستند. چشمان این افراد آبی، سبز یا فندقی است. پوست این افراد در برابر آفتاب حساس است و به سختی برنزه می شود.

تیپ پوستی 3

در پوست این افراد ملانین بیشتری به کار رفته و دارای رنگ پوست قهوه ای روشن یا سفید هستند. رنگ موی این افراد بلوطی یا قهوه ای تیره میباشد. طیف رنگی چشم این افراد قهوه ای، فندقی و گاهاً سبز و آبی می باشد. پوست این افراد در برابر آفتاب به آهستگی برنزه می شود و به ندرت می سوزد.

تیپ پوستی 4

در این گروه افراد دارای پوست قهوه ای یا قهوه ای تیره می باشند و رنگ موی آنها به صورت قهوه ای یا قهوه ای تیره است. طیف رنگ چشم این افراد فندقی یا قهوه ای است. پوست این افراد به راحتی برنزه می شود و نسبت به آفتاب حساسیت کمتری دارد و به ندرت می سوزد.

تیپ پوستی 5 

 پوست افراد تیپ ۵ به رنگ قهوه ای تیره است . رنگ چشم های این افراد قهوه ای است. همچنین رنگ موی قهوه ای تیره از ویژگی این افراد می باشد و این نوع پوست در برابر آفتاب حساس نیست و به سرعت برنزه می شود.

تیپ پوستی 6

افراد با تیپ پوستی ۶  رنگ پوست و موی کاملا مشکی با چشم های قهوه ای دارند. این افراد در برابر آفتاب نمی سوزند و به راحتی برنزه می شود.

برای مطالعه و مقایسه قابل فهم تر، جدولی از انواع تیپ های پوستی تهیه کردیم.

انواع تیپ های پوستی رنگ پوسترنگ مورنگ چشمحساسیت در برابر آفتاب
تیپ 1کاملاً سفیدبلوندسبزی، آبیبسیار حساس است و به ندرت برنز می شود 
تیپ2سفیدقهوه ای روشن، قرمز یا بلوندآبی، سبز یا فندقیحساس است و به سختی برنزه می شود
تیپ 3قهوه ای روشن یا سفیدبلوطی یا قهوه ای تیرهقهوه ای، فندقی، سبز و آبیکمی حساس است و به ندرت می سوزد
تیپ 4قهوه ای یا قهوه ای تیرهقهوه ای یا قهوه ای تیرهقهوه ای  کمی حساس است و به ندرت میسوزه
تیپ 5قهوه ای تیرهقهوه ای تیرهقهوه ایحساسیت کمی دارد و برنزه می شود
تیپ 6سیاهسیاهقهوه ایحساسیت ندارد و به راحتی برنزه می شود

تایپ پوستی مردم ایران چیست؟

از آنجایی که ایران در منطقه ای خشک و نیمه خشک قرار دارد، پوست اکثر افراد ایرانی تیپ پوستی 3 است. تعداد کمی از افراد در ایران تایپ پوستی 2 و 4 را دارند و تایپ های پوستی 1، 5 و 6 در ایران به ندرت مشاهده می شود. با توجه به تنوع آب و هوا و شرایط اقلیمی در قسمت های مختلف ایران تیپ پوستی در این مناطق متفاوت است، برای مثال مردم شهرهای شمالی و شهرهای شمال غربی کشور، دارای تایپ پوستی دو سه و چهار هستند. مردم شهرهای مرکزی ایران معمولا دارای تایپ پوستی سه و چهار هستند و مردم شهرهای جنوبی ایران عمدتاً تایپ پوستی ۴ را دارند. 

تایپ پوستی ایرانیان

بهترین نوع پوست برای لیزر موهای زائد چیست؟

اگر با نحوه عملکرد لیزر آشنا باشید می دانید که پرتوی لیزر توسط ملانین موجود در فولیکول های مو جذب میشود و گرمای حاصل از آن ساختار فیزیکی فولیکول مو را از حالت طبیعی خارج می کند و اینگونه باعث نابودی مو های زائد میشود. پوست های روشن با ملانین کم پرتوی لیزر را کمتر جذب می کنند و باعث میشوند تا لیزر با قدرت بیشتری به فولیکول های مو حمله و آنها را نابود کند. علاوه بر این پوست های روشن نسبت به پوست های تیره در برابر آسیب های پوستی در درمان لیزر موهای زائد مقاوم تر و ایمن تر هستند. از این رو افرادی که  دارای موهای زائد تیره و رنگ پوست روشن هستند، سریعتر به نتیجه دلخواه در لیزر درمانی می رسند و بهترین گزینه برای لیزر موهای زائد هستند. 

لیزر موهای زائد

انواع دستگاه های لیزر برای انواع تایپ پوستی 

در این قسمت قصد داریم تا در مورد انواع دستگاه های لیزر صحبت کنیم و مشخص میکنیم که هر دستگاه لیزر برای چه تیپ پوستی مناسب است. با ما همراه باشید. 

دستگاه لیزر الکساندرایت (مناسب تایپ پوستی 1و2)

دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر، برای تایپ های پوستی یک و دو (خیلی روشن) مناسب است و بیشترین تاثیر را در پوست های بسیار روشن با موهای تیره دارد. این نوع دستگاه بیشتر در اروپا و آمریکا کاربرد دارد. 

 دستگاه  لیزر دایود (مناسب تایپ پوستی 2 تا 5)

دستگاه لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر، برای تایپ های پوستی 2، 3، 4 و 5 مناسب است. به طور کلی می توان گفت این لیزر برای پوستهای کمی تیره، سبزه و گندمی مناسب است. دستگاه لیزر دایود بهترین گزینه برای نژاد مردم ایران است. از مزیت های دستگاه دایود میتوان به طیف گسترده درمانی آن اشاره کرد.

دستگاه لیزر اندیاگ (مناسب تایپ پوستی 4 تا 6) 

 دستگاه لیزر اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر برای تایپ های پوستی چهار پنج و شش مناسب است. این دستگاه برای پوست های بسیار تیره کاربرد دارد.

دستگاه لیزر الکس دایود (مناسب تمام تایپ های پوستی)

دستگاه لیزر الکس دایود با دو طول موج مختلف  755 نانومتر 808 نانومتر برای تایپ های پوستی یک تا شش مناسب است. پس از دستگاه الکس دایود با هر رنگ پوستی می توان برای لیزر موهای زائد استفاده کرد.

دستگاه لیزر تیتانیوم و تیتانیوم تک هندپیس (مناسب تمام تایپ های پوستی)

دستگاه لیزر تیتانیوم و تیتانیوم تک هندپیس با سه طول موج مختلف 755 نانومتر، 808 نانومتر و 1064 نانومتر برای تمام تیپ های پوستی مناسب است.  پس از دستگاه تیتانیوم و تیتانیوم تک هندپیس با هر رنگ پوستی برای لیزر های موهای زائد تان استفاده کنید.

دستگاه لیزر پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس (مناسب تمام تایپ های پوستی)

 دستگاه لیزر پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس واسه طول موج 755 نانومتر، 808 نانومتر و 1064 نانومتر برای تمام تایپ های پوستی مناسب است. بنابراین از دستگاه پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس برای تمام رنگ های پوستی در لیزر درمانی استفاده میشود و مناسب مراکز درمانی لیزر میباشد.

در این قسمت جدولی از از انواع دستگاه لیزر متناسب با تایپ پوستی مختلف را برای شما تهیه کردیم تا بتوانید به مقایسه آنها بپردازید و دستگاه لیزر مناسب پوست تان را انتخاب کنید. 

نام تایپ پوستیدستگاه لیزر مناسبدستگاه لیزر نامناسب
تیپ ۱پوست های کاملاً روشن و سفیدالکساندرایت، دایود،پلاتینیوم پلاتینیوم پلاس، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس و الکس دایوداندیاگ
تیپ ۲پوست های سفید الکساندرایت، دایود،پلاتینیوم پلاتینیوم پلاس، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس و الکس دایوداندیاگ
تیپ ۳پوست های گندمیدایود،پلاتینیوم پلاتینیوم پلاس، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس و الکس دایوداندیاگ
تیپ ۴پوست های سبزه روشن یا مدیترانه‌ایالکساندرایت، دایود،پلاتینیوم پلاتینیوم پلاس، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، الکس دایود و اندیاگدستگاه لیزر نامناسب ندارد
تیپ ۵پوست های سبزه تیره و خاورمیانهدایود،پلاتینیوم پلاتینیوم پلاس، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، الکس دایود و اندیاگالکساندرایت
تیپ ۶ برای پوست های قهوه ای تیره و مایل به سیاهدایود،پلاتینیوم پلاتینیوم پلاس، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، الکس دایود و اندیاگالکساندرایت

سخن پایانی

 حال که با انواع دستگاه های لیزر مناسب با انواع طیف رنگی پوست آشنا شدید، وقت آن رسیده تا دستگاه لیزر مناسب پوستتان را انتخاب و خریداری کنید. کارشناسان ما در طاهر تاج مادر با آگاهی از تمام ویژگی ها و امکانات دستگاه های لیزر بهترین مشاور و راهنمای شما در انتخاب و خرید دستگاه لیزر می باشند. شرکت بین المللی طاهر تاج مادر با ارائه ایمن ترین و بروزترین دستگاه های لیزر، یکی از پیشگامان در این عرصه می باشد. طاهر تاج مادر با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، دستگاه های لیزر خود را به دو صورت نقدی و اقساطی در اختیار دوست داران بهداشت و زیبایی قرار می دهد.شرکت طاهر تاج مادر به سپاس اعتماد و انتخاب شما تخفیفات و خدمات ویژه ای را در نظر گرفته است . برای اطلاع بیشتر خدمات و محصولات شرکت میتوانید با مشاورین ما در طاهر تاج مادر تماس حاصل فرمایید یا در سایت نظراتتان را کامنت کنید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *