آیا لیزر موهای زائد بدن درد دارد؟

 آیا لیزر موهای زائد بدن درد دارد؟ برای کاهش درد در لیزر موهای زائد چه راهکارهایی را توصیه میکنید؟ آیا نوع دستگاه لیزر در کاهش درد تاثیر گذار است؟ آیا رابطه ای بین نوع پوست و کاهش درد هنگام لیزر موهای زائد وجود دارد؟ سوالات مطرح شده از معدودترین پرسش های افرادی است که قصد دارند لیزر درمانی را شروع کنند. در این مقاله کارشناسان ما در طاهر تاج مادر ابتدا به دلایل و عوامل موثر در درد لیزر موهای زائد می پردازند و سپس راهکارهایی که باعث کاهش درد در لیزر موهای زائد میشود را برای شما ارائه می دهند. از اینکه تا انتهای مقاله ما را همراهی می کنید، متشکریم. 

دلیل درد در لیزر موهای زائد چیست؟

دلیل درد در لیزر موهای زائد به نحوه عملکرد آن بستگی دارد. لیزر برای اینکه موهای زائد بدن را از بین ببرد، پرتویی با طول موج مختلف به سطح پوست ساطع می کند. قسمت سطحی پوست بدن از دو لایه اپیدرم و درم تشکیل شده است. فولیکول های مو در لایه درم پوست قرار گرفته اند که این لایه زیر لایه اپیدرم است. برای اینکه اشعه لیزر به فولیکول مو هدف برسد باید از محل اپیدرم پوست عبور کند. در این محل ملانین  موجود پرتوی  لیزر را جذب کرده و باعث درد و آسیب پوستی در ناحیه درمان میشود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه لیزر، دستگاه هایی مجهز به سیستم خنک کننده قدرتمند ساخته و ارائه بازار شده است. این سیستم های خنک کننده درد را در هنگام لیزر موهای زائد به حداقل رسانده و عمل لیزر رو بسیار لذت بخش کرده است. 

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

چه عواملی در شدت درد در لیزر موهای زائد تاثیر گذار است؟

عوامل مختلفی در شدت درد در لیزر موهای زائد تاثیر گذارند. در ادامه به تمام عواملی که در این زمینه دخیل اند، اشاره و توضیحات لازم را برای شما ارائه می دهیم. با ما همراه باشید. 

رنگ و تایپ پوستی

همانطور که بیان کردیم پرتوی نور به ملانین لایه اپیدرم پوست جذب و باعث ایجاد درد میشود. هر چقدر که میزان ملانین در پوست بیشتر باشد شدت درد در هنگام لیزر موهای زائد بیشتر میشود. از این رو افرادی که پوست تیره دارند نسبت به افرادی که پوست روشن و سفید دارند از درد بیشتری در هنگام لیزر درمانی رنج می برند. زیرا در پوست این افراد ملانین بیشتری به کار رفته و پرتو بیشتری از لیزر رو به خود جذب میکند. بنابراین افرادی که پوست تیره دارند نسبت به سایر تایپ های پوستی بیشتر در معرض آسیب های احتمالی قرار می گیرند.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

دستگاه های لیزر دایود الکس، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس برای تمام تایپ های پوستی مناسب هستند و بدون در نظر گرفتن رنگ پوست موهای زائد بدن را نابود می کنند.

جدول رابطه بین میزان درد لیزر درمانی و تایپ پوستی

نوع تایپ پوستیویژگی ها و مشخصاتلیزر مناسب   میزان درد
تیپ پوستی  ۱رنگ پوست بسیار سفید،  موهای بور یا قرمز، رنگ چشم آبی یا سبز، حساس به نور آفتابالکساندرایت، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، پلاتینیوم پلاس، الکس دایود میزان درد بسیار ناچیز است
تیپ پوستی ۲رنگ پوست سفید، موهای بلوند یا خاکستری، رنگ چشم آبی یا سبز،  کمی حساس به نور آفتاب الکساندرایت، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، پلاتینیوم پلاس، الکس دایود میزان درد اندک است
تیپ پوستی ۳رنگ پوست روشن یا گندمی، موهای تیره و قهوه ای، رنگ چشم  قهوه ای روشن یا بلوطی، حساسیت چندانی به نور آفتاب ندارددایود، الکساندرایت، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، پلاتینیوم پلاس، الکس دایود میزان درد اندک است
تیپ پوستی ۴رنگ پوست سبزه، موهای مشکی یا قهوه ای تیره، رنگ چشم قهوه ای تیره، به نور آفتاب حساسیت ندارداندیاگ، دایود، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، پلاتینیوم پلاس، الکس دایود درد در هنگام لیزر کاملا احساس میشود
تیپ پوستی ۵رنگ پوست تیره و قهوه ای، موهای مشکی و ضخیم، رنگ چشم مشکی یا قهوه ای تیره، به نور آفتاب حساسیت ندارداندیاگ، دایود، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، پلاتینیوم پلاس، الکس دایود لیزر موهای زائد معمولا دردناک است
تیپ پوستی ۶رنگ پوست کاملاً تیره و مایل به سیاه، موهای مشکی، رنگ چشم مشکی و قهوه ای تیره، به نور آفتاب حساسیت ندارنداندیاگ، دایود، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، پلاتینیوم پلاس، الکس دایود لیزر موهای زائد بسیار دردناک است 

برنزه کردن و آفتاب گرفتن 

یکی از نکاتی که قبل از شروع لیزر موهای زائد باید به آن توجه کرد، عدم استفاده از دستگاه های سولاریوم و کرم های برنزه کننده است. دستگاه های سولاریوم و کرم های برنزه کننده حساسیت پوست را افزایش میدهند و انجام بلافاصله لیزر موهای زائد باعث آسیب های پوستی یا دردهای بسیار شدید میشود. بنابراین توصیه ما به شما این است که حداقل سه تا چهار هفته بعد از  برنزه کردن پوست، درمان لیزر موهای زائد بدن تان را شروع کنید.

وجود تاتو بر روی پوست 

انجام تاتو و خالکوبی باعث ایجاد رنگدانه های تیره ای در بافت پوست می شود.از این رو پرتو تابیده شده از سمت لیزر تماما جذب رنگدانه های تاتو میشود. لیزر موهای زائد در محلی که تاتو وجود دارد، نه تنها موهای زائد آن را از بین نمی برد، بلکه باعث درد و سوختگی پوست می شود. اگر تاتو کوچکی بر روی بدن دارید، می توانید بر روی آن شات لیزر نزنید اما اگر تاتو بزرگی بر روی پوستتان دارید، از انجام لیزر برای حذف موهای زائد آن ناحیه جداً خودداری فرمایید.

توان نوری خروجی دستگاه لیزر

 به میزان انرژی که در هر شات لیزر به سمت پوست تابیده می شود، توان اپتیکال یا توان نوری خروجی دستگاه لیزر گفته میشود. منطقی است که هرچه این توان نوری بالاتر باشد، انرژی بیشتری به سمت فولیکول های مو وارد می شود و شدت درد در هنگام لیزر افزایش می یابد.

وجود سیستم خنک کننده (کولینگ) قدرتمند در دستگاه لیزر

امروزه با روی کار آمدن سیستم های خنک کننده در دستگاه های لیزر، تجربه یک لیزر بدون درد را برای شما به ارمغان آورده اند. سیستم های خنک کننده دستگاه های لیزر همزمان که به خنک کردن سطح پوست می پردازند، گرمای موجود در زیر پوست (که فولیکول ها در آنجا قرار دارند) را حفظ می کنند. سیستم های خنک کننده دستگاه لیزر همچنین از آسیب های پوستی از جمله سوختگی و لکه های پوستی جلوگیری میکند و میزان درد را به حداقل می رساند. این تکنولوژی در روند توسعه لیزر موهای زائد بسیار تاثیر گذار بوده است. از جمله دستگاه های لیزری که از سیستم خنک کننده قدرتمندی برخوردار هستند، می توان به دستگاه های لیزر الکس دایود، تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس اشاره کرد. برای مشاهده و اطلاعات بیشتر از این محصولات می توانید به سایت طاهر تاج مادر مراجعه فرمایید. 

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

وجود فناوری اسمارت پالس در دستگاه لیزر

فناوری اسمارت پالس بدین گونه است که تعداد شات های دستگاه لیزر به بازه های زمانی بسیار کوتاهی تقسیم می شود. بازه های زمانی کوتاه باعث می شود تا اعصاب پوست فرصت حس کردن درد را پیدا نکند و گرمای لیزر با کمک سیستم خنک کننده از بافت پوست خارج و سطح پوست خنک نگه داشته شود. فناوری اسمارت ‏پالس به شما یک تجربه لیزر بدون درد را هدیه می دهد. 

راهکارهایی که درد لیزر موهای زائد را به حداقل می رساند 

عواملی چون سیستم خنک کننده دستگاه لیزر و اسمارت پالس که در روند درد لیزر موثر هستند، نکات دیگری وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید درد لیزر موهای زائد خود را به حداقل برسانید. در ادامه به این نکات به طور کامل اشاره می کنیم تا شما بتوانید  یک لیزر درمانی بدون درد را تجربه کنید. با ما همراه باشید.

آب بنوشید

برای اینکه در هنگام لیزر موهای زائد درد کمتری را تحمل کنید، قبل از لیزر درمانی حتماً مقدار زیادی آب بنوشید. شما میتوانید ۴ تا ۵ ساعت قبل از لیزر درمانی حدود ۴ لیوان آب مصرف کنید. مصرف زیاد آب به شما کمک می کند تا در هنگام لیزر موهای زائد احساس ناراحتی نکنید. 

استفاده از ضد التهاب ها 

استفاده از ضد التهاب هایی چون Aleve ،Motrin و Advil یا همان ایبوپروفن در کاهش درد لیزر موهای زائد بسیار موثرند. این داروها به دستور پزشک متخصص تجویز می شود، پس از مصرف خودسرانه آن جداً خودداری فرمایید. توصیه می شود داروهای ضد التهاب را همراه با غذا مصرف کنید.

قبل از  لیزر درمانی موهای خود را شیو کنید

در لیزر موهای زائد، هر چه طول مو بلندتر باشد درد ناشی از لیزر بیشتر خواهد بود. بنابراین توصیه می شود ۴۸ تا ۲۴ ساعت قبل از لیزر درمانی، موهای زائد تان را با ژیلت یا تیغ شیو کنید. تحت هیچ شرایطی از اپیلاسیون یا اپیلیدی برای اصلاح موهای زائد تان استفاده نکنید.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

استفاده از کرم های بی حس کننده

شما می توانید برای اینکه درد در هنگام لیزر موهای زائدتان را کاهش دهید، از کرم های بی حس کننده استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که کرم های بی حس کننده برای نواحی کوچک مانند بیکینی و زیر بغل استفاده میشود و برای نواحی چون دست، پا، شکم و پشت نمیتوان از کرم های بی حس کننده استفاده کرد. شما میتوانید ۲ یا ۱ ساعت قبل از شروع لیزر موهای زائد از کرم های بی حس کننده استفاده کنید. نکته مهم دیگر اینکه اگر از کرم های بی حس کننده در ناحیه درمان استفاده کردید، حتما اپراتور لیزر را از این قضیه مطلع سازید. 

در طول لیزر درمانی با متخصص صحبت کنید 

 اگر در طول لیزر موهای زائد با متخصص یا اپراتور لیزر تان صحبت کنید، ذهن شما به سمت صحبت کردن با اپراتور منحرف میشود و درد کمتری را هنگام درمان احساس میکنید. به این روش بیهوشی کلامی گفته می شود. 

سخن پایانی…

در این مقاله آموختیم که لیزر موهای زائد اگر با درد همراه باشد، انجام برخی از نکات میتواند میزان آن را تا حد قابل توجهی کاهش داد. یکی از  عواملی که در میزان درد در هنگام لیزر بسیار تاثیرگذار است، وجود سیستم خنک کننده قدرتمند در دستگاه های لیزر می باشد. شرکت بین المللی طاهر تاج مادر با ارائه ایمن ترین و استانداردترین دستگاه های لیزر، جزو معتبرترین شرکت های تولید کننده دستگاه لیزر در کشور می باشد. طاهر تاج مادر، برای مشتاقان دستگاه لیزر با کیفیت، شرایط خرید اقساطی را فراهم کرده تا بتوانند به دور از دغدغه مالی بهترین انتخاب خود را در این زمینه داشته باشند. برای اطلاع بیشتر از خدمات و محصولات سایت میتوانید با مشاورین ما در طاهر تاج مادر  تماس حاصل فرمایید یا در صورت تمایل  نظرات ارزشمندتان را برای ما کامنت کنید. با تشکر از از توجه و همراهی شما .

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *