آیا لیزر درمانی برای موهای زائد سفید، مفید است؟

با پیشرفت دستگاه های لیزر، کارایی آنها نسبت به گذشته دو چندان شده است. اما آیا لیزر درمانی برای موهای زائد سفید، مفید است؟ آیا دستگاه های لیزر باعث سفیدی موهای زائد می شوند؟ بهترین دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد سفید چیست؟ آیا راهی برای مبارزه با موهای سفید بدن وجود دارد؟ نگران موهای سفید تان نباشید، کارشناسان ما در طاهر تاج مادر سعی دارند در این مقاله به دلایل سفیدی مو و راه های مبارزه برای حذف موهای زائد سفید به شما ارائه دهند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.  

ملانین چیست و چه رابطه ای با سفیدی مو دارد؟

ملانین، رنگدانه تولید شده در بدن است که رنگ پوست و مو فرد را مشخص می کند. این ماده در بدن افراد مختلف مقدار متفاوتی دارد. برای مثال در بدن افرادی که  پوست و موی تیره دارند، نسبت به افرادی که پوست و موی روشن دارند، ملانین بیشتری به کار رفته است. بنابراین ملانین عامل اصلی در سفیدی یا سیاهی مو می باشد. در موهای خاکستری رنگ، میزان ملانین مو بسیار اندک می باشد و در موهای سفید، ملانین به طور کامل از بین میرود. جالب است بدانید اکثر موهای زائد در بدن از ملانین بسیاری برخوردارند و رابطه خوبی با لیزر دارند.

دلایلی که باعث سفیدی مو میشوند

 شاید تصور کنید سفیدی مو فقط برای افرادی که مسن هستند اتفاق میافتد؛ این باور کاملا غلط و نادرستی است. سفیدی مو به عوامل و دلایل مختلفی بستگی دارد. عواملی چون کم خونی، کمبود ویتامین B12، عوامل ژنتیکی، کم کاری تیروئید، لک و پیس، تغییرات هورمونی و غیره در میزان ملانین بدن تاثیر گذارند و باعث سفیدی زودرس میشوند. نکته قابل توجه اینکه افزایش سن و پیری بیشترین تاثیر را در کاهش ملانین بدن و سفیدی موها دارد.

چرا بعد از لیزر موهای زائد سفید میشوند؟

سفیدی موهام بعد از لیزر درمانی یکی از عوامل عوارض بسیار نادر می باشد و در برخی از افراد که مستعد سفیدی مو هستند اتفاق می افتد. دلایل متعددی وجود دارد که این عارضه برای افراد به وجود بیاید. این دلایل شامل موارد زیر می باشد:

  •  پیری
  •  کمبود ویتامین B12
  • بیماری عروق کرونر
  •  کم کاری تیروئید 
  • کم خونی 
  • استفاده از موبر های نامناسب 
  • تغییرات هورمونی 
  • پیدرای سفید
  • شپش زهاری
  • برص
  • عوامل ژنتیکی
  • و…

در صورت درمان هر یک از موارد (بغیر از پیری و عوامل ژنتیکی) می توانید از لیزر درمانی برای حذف موهای زائد استفاده کنید.

9 روش برای حذف موهای زائد سفید بدن

روش های متعددی برای حذف موهای زائد سفید بدن وجود دارد که این روش ها به صورت موقتی و دائمی می باشد. در ادامه  تمام روش هایی که می توانید از شر موهای زائد سفید بدن تان خلاص شوید را به طور کامل معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

استفاده از تیغ (ساده ترین روش) 

ساده ترین روش برای حذف موهای زائد بدن استفاده از تیغ یا ژیلت می باشد. حذف موهای زائد سفید بدن با استفاده از ژیلت و تیغ یک روش موقتی و کوتاه مدت است و موهای زائد پس از گذشت سه تا چهار روز دوباره شروع به رویش می کنند. از مزیت این روش می توان به لایه برداری پوست مرده بدن، کندن کرک، بدون درد، نرم شدن و درخشش پوست اشاره کرد. 

روش برای حذف موهای زائد سفید بدن

استفاده از نخ (قدیمی ترین روش)

یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد سفید صورت، استفاده از نخ می باشد. در این روش نخ بلندی بین انگشت شست و انگشت اشاره جای می گیرد و روی پوست صورت کشیده می شود. سپس موهای زائد در بین نخ گیر کرده و کنده میشوند. این روش مانند استفاده از تیغ موقتی است و پس از گذشت چند هفته مو دوباره شروع به رویش می کند. از معایب این روش می‌توان به موقتی و دردناک بودن آن اشاره کرد. در صورتی که این روش توسط فرد کم تجربه صورت گیرد، پوست لای نخ گیر می کند و باعث آسیب پوستی میشود.

استفاده از موچین (طولانی ترین روش)

در این روش از موچین ضد زنگ و ضد عفونی شده با الکل و آب گرم استفاده میشود. در این روش ریشه مو به صورت کامل کنده می شود. استفاده از موچین یک روش موقتی است و پس از گذشت ۴ تا ۸ هفته رویش مجدد مو شروع می شود. روش استفاده از موچین برای حذف موهای زائد سفید بدن یک روش وقت گیر و طولانی مدت است. به همین خاطر استفاده از موچین مورد استقبال چندانی قرار نگرفته و فقط برای برداشتن موهای ابرو استفاده می شود.

استفاده از الکترولیز(گران ترین روش)

استفاده از روش درمانی الکترولیز یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای حذف موهای زائد سفید بدن می باشد. در این روش متخصص زیبایی توسط دستگاه الکترولیز، لوله های باریکی را به فولیکول های مو متصل می کند و با ورود جریان انرژی شیمیایی یا گرمایی فولیکول های مو از بین می رود، سپس موهای زائد توسط موچین کنده میشوند. در این روش برای هر تار مو باید این عمل تکرار شود که کمی زمان‌بر و حوصله سربر میباشد. از این رو روش الکترولیز نیاز به چندین جلسه درمان دارد. روش الکترولیز کاملاً دائمی است و موهای زائد دیگر قادر به رشد مجدد نخواهد بود. از معایب این روش می‌توان به گران قیمت بودن  وقت گیر بودن آن اشاره کرد. توصیه میشود برای حذف موهای زائد به طور همزمان از لیزر تیتانیوم تک هندپیس و الکترولیز استفاده شود تا میزان بازدهی چندین برابر شود.

روش برای حذف موهای زائد سفید بدن

استفاده از کرم های موبر (کم درد ترین روش)

کرم های موبر حاوی مواد شیمیایی مانند گوگرد می باشند. کرم های موبر در نرم کردن کراتین مو موثر بوده و باعث کنده شدن موها از روی پوست می شود. این روش جزو کم درد ترین راه های حذف موهای زائد سفید است که بسیار کاربرد دارد. نکته قابل توجه اینکه قبل از استفاده از کرم های موبر، محل درمان را با آب گرم به طور کامل بشورید تا فولیکول های آن نرم شوند و راحت تر از پوست جدا شوند. سپس کرم مورد نظر را بر روی  پوست بمالید و فرصت دهید تا موهای روی پوست به طور کامل از روی پوست جدا شوند. شما میتوانید با استفاده از دستمال مرطوب یا آب، موهای جدا شده را همراه با کرم موبر از سطح پوست پاک کنید. اگر به کرم های موبر حساسیت دارید از سایر روش ها برای رفع موهای زائد استفاده کنید. 

استفاده از موم (دردناک ترین روش)

یکی از دردناک ترین روش حذف موهای زائد سفید صورت و بدن استفاده از موم می باشد. در این روش موم داغ با کاردک بر روی سطح پوست پخش میشود و سپس پارچه مخصوص بر روی آن قرار میگیرد و با فشار زیاد پارچه کشیده میشود. در این روش ریشه مو به صورت کامل از پوست جدا میشود. روش استفاده از موم موقتی است و موها زائد بدن با گذشت یک ماه دوباره شروع به رویش می کنند. اگر از موم برای حذف موهای زائد سفید به صورت مداوم استفاده کنید، شاهد کاهش موهای زائد تان خواهید بود. این روش به خاطر درد شدیدی که به همراه دارد، کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. از معایب این روش می‌توان به حساس شدن پوست اشاره کرد. 

روش برای حذف موهای زائد سفید بدن

استفاده از موکن های دستی فنری (ارزان ترین روش)

یکی از ارزان ترین روش های حذف موی زائد سفید استفاده از موکن های دستی فنری است.‏ موکن های دستی فلزی در اصل از یک فنر فلزی و باریک ساخته میشوند و میان دو دسته پلاستیکی به حالت حلقه قرارمیگیرند. در این روش ریزترین و نازک ترین موهای صورت و بدن کنده می شود. برای استفاده از موکن فلزی ابتدا آن را به شکل حرف U برعکس خم کنیم و سپس آن را روی بخشی که میخواهید بکشید، در این حالت فنر به موهای زائد گیر کرده و آنها را از ریشه بیرون می کشد. سطح درد این روش همانند روش استفاده از نخ یا همان بند زدن می باشد که پس از مدتی بدن به آن عادت میکند. این روش نیز موقتی است و بعد از گذشته چند هفته دوباره موها شروع به رویش می کنند. برای جلوگیری از جوش زدن پوست، توصیه می شود قبل از اصلاح با موکن فلزی، صورت یا محل درمان را کامل ضدعفونی و پاک کنید. 

استفاده از اپیلیدی(بی خطرترین روش)

اپیلیدی یا همان دستگاه موکن برقی یکی از روش های موثر در حذف موهای زائد سفید بدن می باشد. این دستگاه  همانند روش استفاده از موچین موهای زائد بدن را از ریشه جدا میکند، با این تفاوت که فرد برای این روش زمان کمتری را صرف می کند. استفاده از اپیلیدی برای حذف موهای زائد دردناک است و با گذشت زمان این درد برای پوست عادی میشود. استفاده مداوم از اپیلیدی در کاهش رشد موهای زائد بدن موثر است. توصیه میشود قبل از استفاده اپیلیدی محل درمان با آب ولرم بشویید و از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. نکته مهم این روش این است که اندازه طول موهای زائد باید حداقل یک چهارم اینچ باشد و در خلاف جهت رویش مو اپیلیدی بر روی پوست کشیده شود. پس از اتمام کار بهتر است صورت یا محل درمان شده را بشویید و خشک کنید. 

استفاده از لیزر موهای زائد(بهترین روش)

استفاده از لیزر یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای حذف دائمی موهای زائد است. در این روش پرتوهایی با طول موج های مختلف جذب ملانین مو میشود و با گرمای حاصل از جذب، ساختار طبیعی فولیکول های مو از بین می رود و موهای زائد دیگر قادر به رشد مجدد نخواهند بود. از آنجایی که موی سفید فاقد ملانین میباشد روش لیزر در حذف موهای سفید و خاکستری  موثر نیست. با این وجود اکثر موهای زائد بدن از جمله زیر بغل، بیکینی، دست و پاها مشکی بوده و دارای ملانین فراوانی می باشند. امروزه با روی کار آمدن دستگاه های لیزری همانند تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، پلاتینیوم، پلاتینیوم پلاس و الکس دایود درمان موهای زائد سفید بدن را تا حد قابل قبولی پوشش میدهند. توصیه میشود، برای اینکه حذف موهای زائد سفید بدن سریعتر انجام شود؛ بهتر است از دو روش لیزر درمانی و الکترولیز به صورت همزمان استفاده کنید تا لیزر، موهای زائد تیره را از بین ببرد و الکترولیز موهای سفید باقی مانده بدن را نابود کند.

روش برای حذف موهای زائد سفید بدن

جدول مقایسه ای روش های رفع موهای زائد سفید بدن

حال که با انواع روش های مختلف برای حذف موهای زائد سفید آشنا شدید، وقت آن رسیده تا به مقایسه هر یک از این روش ها با یکدیگر بپردازیم. در این قسمت جدولی تهیه کردیم که تمامی روش های درمان را با یکدیگر مقایسه می کند. شما می توانید به راحتی بهترین راه برای رفع موهای زائد سفید بدن تان را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

نام روشمدت زمان اثر گذاریمزیت هامعایب ها 
استفاده از تیغ موقتی پس از گذشت سه تا چهار روز موها مجدد رشد میکنندلایه برداری پوست، نرم و شفاف شدن پوست، کاربرد آسان و بدون درد بودن  اثر گذاری کوتاه مدت 
استفاده از نخموقتی پس از گذشت چند هفته مجدد موها رشد می کنندارزان و مقرون به صرفه موقتی و دردناک  
استفاده از موچینموقتی پس از گذشت ۴ تا ۸ هفته مجدد موها رشد می کنند ارزان و مقرون به صرفه وقت گیر، دردناک 
استفاده از کرم موبرموقتی پس از گذشته سه تا چهار روز مجدد موها رشد می کنندبدون درد، نرم کردن پوست پوستموقتی با اثر گذاری کوتاه مدت
استفاده از مومموقتی پس از گذشت یک ماه مجدد موها رشد می کنندکاهش موهای زائد در صورت استفاده مداوم از مومدردناک،  ایجاد حساسیت پوستی
استفاده از موکن فلزی دستیموقتیپس از گذشت چند هفته مجدد موها رشد می کنندارزان و مقرون به صرفهموقتی، دردناک
استفاده از اپیلیدیموقتی پس از گذشت ۳ تا ۴ هفته مجدد موها رشد می کنندکاهش موهای زائد در صورت استفاده مداوم از اپیلیدیدردناک و موقتی
استفاده از الکترولیزدائمیحذف دائمی موهای زائد گران قیمت، وقت گیر
استفاده از لیزردائمیحذف دائمی موهای زائد  تاثیرگذاری کم بر روی موهای زائد سفید

کلام آخر

در این مقاله تمام روش های حذف موهای زائد سفید بدن را با هم مرور کردیم و به مقایسه آن پرداختیم و دانستیم که استفاده از لیزر درمانی و روش الکترولیز به صورت همزمان میتواند در حذف موهای زائد سفید بدن بسیار تاثیر گذار باشد. شرکت بین المللی طاهر تاج مادر با بکارگیری متخصصین و کارشناسان در زمینه لیزر و حذف موهای زائد بدن، بهترین راهنما شما در انتخاب راه درمان است. طاهر تاج مادر با ارائه ایمن ترین و بروزترین دستگاه های لیزر، یکی از پیشگامان در این عرصه می باشد. طاهر تاج مادر با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، دستگاه های لیزر را به دو صورت نقدی و اقساطی در اختیار دوست داران بهداشت و زیبایی قرار می دهد. شرکت طاهر تاج مادر به سپاس اعتماد و انتخاب شما تخفیفات و خدمات ویژه ای را در نظر گرفته است. برای اطلاع بیشتر خدمات و محصولات شرکت میتوانید با مشاورین ما در طاهر تاج مادر تماس حاصل فرمایید یا در سایت نظراتتان را کامنت کنید.

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *